Sidde i Evo Move stolen?

24. april 2014

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Sidde i Evo Move stolen?

Kære Helen.

Vi har købt Evo Move stolen, som der reklameres med på siden her.

Vores datter er 5,5 måned og hun kan sidde "selv" hvis hun sidder op ad en stor dyne, mellem to sofapuder, op ad et ben eller lignende. Hvis hun slet ingen støtte har, vælter hun som verdens sødeste lille væltepeter :)

Der er tredive dages prøvetid på EvoMove stolen og vi har i et forsøg på at være klar med stolen når hendes behov opstod, som sagt allerede fået den hjem - men vi "tør" ikke rigtigt prøve stolen når hun ikke kan sidde helt selv, uden støtte, da vi mener at have fået at vide at de skal kunne det før man må sætte dem i højstol ved et bord?
Så det er jo lidt dumt (vores fejl) at vi har købt stolen hjem i så god tid, at ...

Annonce

... vores forsøg på at være velforberedte kan ende med at vi ikke får testet stolen før returneringsmuligheden på de tredive dage er ovre...

Jeg kender flere som har den der Bumba stol, som de lader børnene sidde i, selvom de er yngre end vores datter.

Så - Er det rigtigt at hun skal kunne sidde selv, uden støtte før vi må bruge stolen?
Og hvis ja, hvad er kriteriet så, altså er det et minut hun skal sidde selv eller hvordan ved vi at det nu er okay for hendes lille ryg at sidde i stolen?

For god ordens skyld skal det lige siges, at stolen er med den der bøjle foran som ligesom er skridt 2 i EvoMove systemet, efter babyindsatsen (som vi ikke har købt med, da hun kun ville kunne bruge den en måneds tid).

Tak for hjælpen :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor