Brev:
Gentagelser
19. april 2014
Alder:
5 mdr.
Gentagelser
Hej igen igen :)
Jeg skal lige høre, - i babykalenderen, som jeg synes er en meget brugbar bog, som jeg har stor glæde af (ved godt den ikke er skrevet af dig, har skam også to af dine gode bøger!), Nå men der står, at man skal gentage de lyde ens baby siger, at det er sådan de lærer så småt at tale/kommunikere.
Således har vi haft mange spændende samtaler bestående af Aiiii, aaa guuu, aaa buy, guuiiiii osv osv, med vores lille datter :))
Hun "taler" ivrigt og prøver sin stemme af, men nu hvor hun har en alder hvor hun virkelig eksperimenterer med lydene og også skriger - af glæde i kommunikation - føler vi os lidt som nogle tossede papegøjer som vi står der og skriger med.
Så kom vi til at tale om, hvor længe skal vi gentage de lyde der for vi kom til at tale om, om hun ikke bare lærer at hun skal skrige højt :)
(Altså det er ikke negativt ment, når jeg skriver skriger, men det er noget hun meget tydeligt gør i en glad kommunikation, hun kan bare gøre det længe, hvis man skriger med og snakker med, så kan hun blive ved længe, nok så glad og grinende)
Så - hvor længe skal vi gentage hendes lyde og hvornår må vi gå over til, "ja, du er glad, du snakker nu kan jeg høre, det er dejligt" - agtigt.
Altså mere svare hende med ord end gentagelser?
Tak :)