Sprog

31. marts 2014

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Sprog

Hej Helen.

Tak for dit svar angående min datters søvn. Det var bestemt brugbart, ligesom dine andre svar har været.

Min datter er som skrevet tidligere lige blevet 19 måneder.
Hun trives og er det meste af tiden en glad pige. Hun har for tiden nogle stykker af det du kalder fortvivelsesanfald, når tingene ikke vil som hun vil eller når vi sige nej til de ting hun ikke må.

Jeg er for tiden blevet bekymkret for hendes sprog. Hun siger nogle en-stavelsesord. som fx: Hej, bad, mad, far, hov og av.
De resterende ord hun prøver at sige, bliver det kun til den første stavelse af ordet.
bamse bliver til ba, vores kat bailey bliver til ba, pude bliver ...

Annonce

... til til pu osv osv.
I nogle tilfælde benytter hun de babytegn vi har lært hende, men de er så småt ved at falde fra. Hun sætte ikke nogle ord sammen, ud over på opfordring, når vi spørger om hun vil sige tak for mad. så siger hun taark.. Mad..!

Hun er efter en længere pause, iegn begyndt at spørger "er det?" også peger hun.
Nogle enkelte gange har hun sagt et langt ord helt rigtigt. men hun siger det kun en gang og vil efterfølgende ikke gentage ordet når vi spørger hende.

Jeg ved ikke om hun er alderssvarende eller om jeg skal være bekymret..?
Vi synger næsten dagligt og kigger i pegebøger hver aften inden hun skal sove.

Med venlig hilsen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor