Brev:
Kaster med ting
3. marts 2014
Alder:
18 mdr.
Kaster med ting
Kære Helen,
Et lille spørgsmål fra mig denne gang.
J er nu næsten 18 mdr og en meget glad dreng. Han er startet i vuggestue for to uger siden, og det går ok. Han er der hver dag fra 9-15. Han har haft en rigtig god dag i dag :) Han sover og spiser fint (med undtagelse af de der par timer, han nogle gange er vågen om natten).
Han har en virkelig træls vane med at kaste med ting, både når han bliver vred - hvilket jeg godt kan forstå - men også når han ellers er i fint humør. Det er meget tydeligt, at han gerne vil have en reaktion og stiller et rigtigt gavtyveansigtet op, så det er svært at være streng :) Jeg siger altid meget bestemt "Stop! Dét vil jeg ikke have!", men det preller ret meget af på ham.
Hvordan bør jeg reagere, når jeg gerne vil have ham til at holde op?
Han gør det også, når jeg ikke er til stede, og han f.eks. sidder i stuen og leger med storebror.
Med venlig hilsen
Mette