Separationsangst? - 15 mdr.

12. januar 2014

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Separationsangst? - 15 mdr.

Kære Helen

Min søn på 15 mdr. har de sidste 2 dage grædt rigtig meget. Det er både om dagen og om natten. Om dagen holder han først op, når vi tager ham op. Om natten er det nok at sætte sig ved siden af sengen. Vi har aldrig oplevet noget lignende. Han plejer at falde i søvn efter et kvarters tid. Jeg er sikker på at det ikke er pga. tænder eller at han har ondt. For han stopper jo, når vi tager ham op eller kommer ind i værelset.

Vi er flyttet for en måned siden og i denne uge er han startet ...

Annonce

... hos en ny dagpleje. Han har grædt, når han er blevet afleveret, men er hurtigt holdt op, når vi er gået.
Jeg tænker at det kan være en reaktion på forandringerne.

Men hvordan hulen hjælper vi ham bedst igennem denne fase? Jeg har næsten ondt i maven over at skulle aflevere ham i morgen. Kan slet ikke kende min ellers glade og nemme dreng.

Jeg har læst i din bog om Børn og søvn. Men jeg har brug for nogle råd til vores konkrete situation. Jeg håber meget, at du kan hjælpe.

Mange hilsner fra Mia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige