Brev:
Separationsangst? - 15 mdr.
12. januar 2014
Alder:
15 mdr.
Separationsangst? - 15 mdr.
Kære Helen
Min søn på 15 mdr. har de sidste 2 dage grædt rigtig meget. Det er både om dagen og om natten. Om dagen holder han først op, når vi tager ham op. Om natten er det nok at sætte sig ved siden af sengen. Vi har aldrig oplevet noget lignende. Han plejer at falde i søvn efter et kvarters tid. Jeg er sikker på at det ikke er pga. tænder eller at han har ondt. For han stopper jo, når vi tager ham op eller kommer ind i værelset.
Vi er flyttet for en måned siden og i denne uge er han startet hos en ny dagpleje. Han har grædt, når han er blevet afleveret, men er hurtigt holdt op, når vi er gået.
Jeg tænker at det kan være en reaktion på forandringerne.
Men hvordan hulen hjælper vi ham bedst igennem denne fase? Jeg har næsten ondt i maven over at skulle aflevere ham i morgen. Kan slet ikke kende min ellers glade og nemme dreng.
Jeg har læst i din bog om Børn og søvn. Men jeg har brug for nogle råd til vores konkrete situation. Jeg håber meget, at du kan hjælpe.
Mange hilsner fra Mia