Brev:
Moro refleks/masse bevægelser?
19. december 2013
Alder:
1 mdr.
Moro refleks/masse bevægelser?
Hej igen, igen Helen.
Ja i min kommune er sundhedsplejerskens besøg sparet væk, så vi ser hende ikke igen før vores datter er 8 måneder, så derfor kører vi altså hetz på dig.
Vores lille datter "plages" lidt af sine armes voldsomme spjæt, når hun er ved at falde i søvn. Vi har læst om både moro refleksen og massebevægelser, men er lidt i tvivl om det er det, for def. på moro sku være pludselige spjæt og herefter en krummen sig sammen - og hun krummer sig ikke sammen.
Men når hun ligger i armen og er ved at falde i søvn, sker det ofte, nogle gange mere end 5 gange i træk at hun, bedst som hun ligger helt afslappet og saligt og sover, pludselig kører rundt med armene, så hun får vækket sig selv og vågner og skriger af det. Nogle gange kommer hun også til at give sig selv et gok på sin dejlige lille tud, når de hektiske arme kører rundt.
I bund og grund er spørgsmålet, er det normalt og er det moro refleksen selvom hun ikke krummer sig sammen og er der noget vi kan gøre, for det virker umiddelbart lidt stressende sådan konstant at vække sig selv ufrivilligt af søvnen.
Tak for hjælpen :)