Brev:
Vil sidde på armen
12. december 2013
Alder:
14 mdr.
Vil sidde på armen
Hej Helen,
Jeg har en søn, August, på lige knap 14 måneder. Han er selvfølgelig en fantastisk dreng, og har generelt fra starten haft et utroligt godt humør. I løbet af de sidste måneder har han dog også været rigtigt 'pjevset' og klynker og græder hvis han ikke kommer op på armen. For tiden er det derfor, hjemme hos os, meget begrænset hvor meget han leger på gulvet, og han har det bedst, hvis han bliver båret rundt og helst hen til de ting, han synes er spændende selvfølgelig.
Min mand og jeg er lidt uenige om, hvordan vi skal tackle det. Min mand mener, at jeg tager ham for meget op, og at det bidrager til, at han bliver mere 'pjevset'. Omvendt synes jeg mange steder at have læst, at jo mere tryghed man kan give dem des bedre. Og så tænker jeg samtidig på, at han jo har været væk fra os i vuggestuen hele dagen (fra ca. 8 - 15.30/16), og at det jo derfor måske er meget naturligt, at han har brug for meget nærvær fra os. Derudover har August øreproblemer - han skal snart have dræn i ørerne, så det kan måske også bidrage til hans opførsel.
Jeg skal tilføje, at August opfører sig mest pjevset når jeg er i nærheden, og at han helst vil op til mig.
Jeg håber meget, at du kan hjælpe, og vil meget gerne høre, om du tror, at det at jeg tager August meget op bidrager til at bliver pjevset (det vil jeg meget nødig) eller om det tværtimod er det han har brug for.
Endelig skal det siges, at udover at August for tiden ofte er lidt klynkende, så kan han også blive utroligt hidsig, når tingene ikke går hans vej - i sådanne tilfælde er jeg også meget i tvivl om, om jeg skal tage ham op og trøste ham, eller om det er bedre at vendte lidt (han ligger så ofte og kaster sig rundt på gulvet og græder).
Jeg glæder mig enormt meget til at høre fra dig, og håber at du kan hjælpe.
De bedste hilsner,
Emilie