Brev:
High need baby
18. november 2013
Alder:
3 mdr.
High need baby
Hej Helen.
Klara er nu 15 uger, og jeg synes stadig hun er meget ked af det. Jeg havde håbet det ville ændre sig ved 3 mdr men jeg synes ikke der er den store forandring. Hun skriger næsten hver gang hun skal spise (på fuld flaske) undtagen om natten; her spiser hun uden problemer. Hun spiser max 110ml ad gangen.
Når hun skal spise sætter jeg mig ned hende og allerede der begynder hun at skrige og vride sig. Jeg giver hende sutten og hun falder lidt til ro. Så prøver jeg igen med flasken - hun drikker måske 5 sug og skriger igen. Det skal siges at det sagtens kan være når hun sidst har spist kl 5 om morgenen, derefter sovet og vågner kl 9. Man skulle jo tro hun var sulten. Så går jeg lidt rundt med hende, leger lidt og prøver igen. Stadig skrig. Til sidst når jeg har prøvet måske 4 gange så spiser hun de 110ml. Så leger vi, ser på ting osv og omkring kl 11 er hun ved at være træt igen. Så starter det forfra med skrig når jeg prøver at give hende flasken (du har givet mig det råd at give hende mælk igen inden hun skal sove).
Nogen gange virker det kun hvis jeg lægger hende i barnevognen og giver hende flaske der (er det okay?) andre gange vil hun slet ikke have noget og lægger sig bare til at sove. Hun sover desværre så vare kun kort tid ø, da hun jo bliver sulten. Så når hun vågner kan jeg give hende flaske i barnevognen og hun sover ofte videre (er det okay?). Hvis jeg tager hende op og giver hende flaske (hvilket hun så godt vil have) kan jeg ikke lægge hende til at give igen. Det resulterer i at hun bliver ked af det, og ikke kan finde ud af det resten af dagen.
Jeg har læst om High need babies og der er bare flere ting der passer på Klara: vil helst være på arm med ansigtet ud af mens man går rundt, bliver overtræt og kan ikke finde ro, bliver overstimuleret hurtigt, men vil samtidig være med i ALT!!
Jeg har også læst hun skulle være i spring lige nu, jeg synes bare det har været sådan i længere tid. Det passer med at når hun bliver træt er hun samtidig sulten og så kan hun slet ikke finde ud af at spise. Så er det jo en ond cirkel at hun skal sove lidt, vågner op og så er sulten :(
Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an. Kan du fortælle lidt mere om High need babies: hvad er godt at gøre, hvad er ikke så godt, bliver det bedre, generelt hvordan jeg takler det bedst.
Er lidt ved at gå ud af mit gode skind :(
Hilsner Linda