High need baby

18. november 2013

Kategori:
Alder:
3 mdr.

High need baby

Hej Helen.

Klara er nu 15 uger, og jeg synes stadig hun er meget ked af det. Jeg havde håbet det ville ændre sig ved 3 mdr men jeg synes ikke der er den store forandring. Hun skriger næsten hver gang hun skal spise (på fuld flaske) undtagen om natten; her spiser hun uden problemer. Hun spiser max 110ml ad gangen.

Når hun skal spise sætter jeg mig ned hende og allerede der begynder hun at skrige og vride sig. Jeg giver hende sutten og hun falder lidt til ro. Så prøver jeg igen med flasken - hun drikker måske 5 sug og skriger igen. Det skal siges at det sagtens kan være når hun sidst har spist kl 5 om morgenen, derefter sovet og vågner kl 9. Man skulle jo tro hun var sulten. Så går jeg lidt rundt med hende, leger lidt og prøver igen. Stadig skrig. Til sidst når jeg har prøvet måske 4 gange så spiser hun de 110ml. Så leger vi, ser på ting osv og omkring kl 11 er hun ved at være træt igen. Så starter det forfra med skrig når jeg prøver at give hende flasken (du har givet mig det råd at give hende mælk igen inden hun skal sove).

Nogen gange virker det kun hvis jeg lægger hende i barnevognen og giver hende flaske der (er det okay?) andre gange vil hun slet ikke have noget og ...

Annonce

... lægger sig bare til at sove. Hun sover desværre så vare kun kort tid ø, da hun jo bliver sulten. Så når hun vågner kan jeg give hende flaske i barnevognen og hun sover ofte videre (er det okay?). Hvis jeg tager hende op og giver hende flaske (hvilket hun så godt vil have) kan jeg ikke lægge hende til at give igen. Det resulterer i at hun bliver ked af det, og ikke kan finde ud af det resten af dagen.

Jeg har læst om High need babies og der er bare flere ting der passer på Klara: vil helst være på arm med ansigtet ud af mens man går rundt, bliver overtræt og kan ikke finde ro, bliver overstimuleret hurtigt, men vil samtidig være med i ALT!!

Jeg har også læst hun skulle være i spring lige nu, jeg synes bare det har været sådan i længere tid. Det passer med at når hun bliver træt er hun samtidig sulten og så kan hun slet ikke finde ud af at spise. Så er det jo en ond cirkel at hun skal sove lidt, vågner op og så er sulten :(

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an. Kan du fortælle lidt mere om High need babies: hvad er godt at gøre, hvad er ikke så godt, bliver det bedre, generelt hvordan jeg takler det bedst.

Er lidt ved at gå ud af mit gode skind :(

Hilsner Linda

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor