Brev:
Gøre det sjovt at gå på trapper?
17. november 2013
Alder:
23 mdr.
Gøre det sjovt at gå på trapper?
Hej Helen,
Vi har en søn på knap 2 år, og vi venter en lillebror om 3,5 mdr. :)
Vi bor på 3. Sal. Jeg er sygemeldt med mit bækken og det at få min søn op og ned fra 3. salen er hårdt. Han vejer 15 kg nu. Er dejlig bassemand :)
Han har tidligere gerne villet gå på trapper med mor eller far i hånden, men nu er vi inde i en "nej/ikke" fase. Vuggestuen kalder det selvstændighedsfasen ;) Han sætter nej og ikke foran alt. Nok for at markere at han også har en mening om tingene. Og det inkludere også "ikke gå trapper".
Han har ikke så lange ben, og forventer heller ikke han bare lige går op og ned fra 3. Sal. Men han har tidligere gerne ville gå et par sale.
Nu tænker jeg lidt over at det bliver hårdere jo større jeg bliver at bære ham op/ned plus at når lillebror er kommet skal jeg have ham i lift i den ene hånd og Victor i den anden.
Vil gerne "træne" det at gå på trapper med ham, selvfølgelig med mig i hånden, men hvordan opmuntrer jeg ham til det, når han overhoved ikke vil! Han virker overhovedet ikke bange for trapperne - han er faktisk rigtig god til at sige, hvis der er noget han er bange for.
Som sagt, han har lidt korte ben og det er selvfølgelig hårdt for ham, men det kunne være rart at han ku gå et par sale.
Har erfaret at man kan opmuntre ham til ting ved at fortælle noget sjovt fx. Fx. havde jeg købt en ny varm hue til ham og han ville selvfølgelig IKKE have den på. Da jeg så sagde det var en slags nissehue blev han pavestolt af den og vil nærmest ikke have den af igen ;) Men det med at gå på trapper har jeg ikke fundet en god måde at opmuntre ham til.
Har du en ide? Udover det, kan jeg jo se at han er super dygtig til mange andre ting. Tage tøj af, dække bord, smide skrald i skraldespanden, tømme opvasker osv.
Tak for din fantastiske brevkasse, hvad skulle man dog gøre uden? ;)
Hilsen Freya.