Brev:
Vil ikke andre
14. november 2013
Alder:
4 mdr.
Vil ikke andre
Kære Helen
Jeg har som tidligere skrevet en datter på 19 uger som har grædt rigtig meget de første tre måneder af hendes liv. Hun har nok haft kolik og maveproblemer samtidig. Hun er stadig en pige som græder en del og giver højlydt udtryk for hvad hun mener. En pige med stor personlighed.
Mit problem eller det som jeg er bange for kunne blive et problem er, at hun stort set kun vil være hos hendes mor og far. Når vi er ude så bliver hun tit ked af ked hvis andre snakker med hende eller sidder med hende så går hvis de går rundt med hende på armen udadvendt. Jeg vil rigtig gerne have at hun også er tryg ved andre mennesker, såsom hendes bedsteforældre og mostre og onkler.
Som sagt græd hun rigtig meget de første tre måneder og kunne stort set ikke trøstes, så det føltes egentlig lige meget om det var mig, min mand eller mine forældre som bar rundt på hende og prøvede at trøste hende og synge for hende. Mine forældre var her en del, da det var rigtig hårdt og min mand har også taget godt over.
Nu hvor hun ikke græder så meget mere så kan jeg helt klart mærke at hun godt ved hvem der er hendes mor og far og det er os der trøster. Når hun bliver ked eller utilfreds, så tager jeg altid over og nogen gange går vi ind i et andet rum og er eller tager hjem. Vi er måske heller ikke sammen med så mange andre fordi det er hårdt at hun så bare græder.
Jeg er bange for at det at vi ikke ser nogen eller at jeg hele tiden tager over og går væk med hende giver bagslag så hun aldrig lærer at omgås andre mennesker og være tryg ved dem. Jeg kan se på hende at hun kender mine forældre bedre end andre men hun kan stadig blive utryg ved dem hurtigt.
Hvad skal jeg gøre? Jeg vil så gerne kunne hygge lidt mere sammen med min familie uden en ked datter.
Hilsen en mor