Brev:
Baby frustration
19. oktober 2013
Alder:
3 mdr.
Baby frustration
Hej igen Helen - jeg har først nu ser, at det foretrækkes, at jeg begrænser mig til et emne pr. brev - ak, at se skoven for bare træer! Jeg beklager breve med for mange emner!
Nu har jeg et spørgsmål om min kære drengs frustration! Eller hvad jeg i hvert fald synes virker som frustration;
Han er begyndt at forsøge at kravle, bruge hænderne til at putte ting i munden osv. Det lykkedes dog ikke endnu, naturligvis, men jeg oplever, at han virker enormt frustreret over dette, når han forsøger. Han bliver simpelthen så ked af det og græder, når det ikke lykkes.
Er det rigtig observeret, at baby godt kan føle frustration over 'manglende' evner?
Jeg forsøger at opmuntre ham, fortælle ham hvor dygtig han er til at øve sig, og at han nok skal få det lært.
Hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham?
Hilsen