Brev:
Hvor længe ad gangen må baby underholde sig selv?
10. september 2013
Alder:
8 mdr.
Hvor længe ad gangen må baby underholde sig selv?
Hej Helen.
Vores datter er 8,5 mdr. og rigtig god til at underholde sig selv. Hun begyndte for alvor at kravle for en uge siden og tumler rundt på gulvet med sine legesager, Bobles figurer osv. Hun hiver sig op på knæ ved sofabord, tvbord osv.
Når hun bliver brokkende og søger os, er det som regel tegn på træthed eller sult.
Når hun gennemgår et tigerspring/udvikler sig hurtigt, er hun noget mere pylret, og her underholder vi af den grund mere. Så bliver der bla. læst bøger og sunget.
Hun pludrer og 'snakker' vældigt, mens hun tumler afsted.
Mit spørgsmål er om det er i orden, at hun selv tumler rundt uden underholdning fra vores side? Vi er selvfølgelig glade for, at hun er så god til at aktivere sig selv, men jeg kommer i tvivl om, hvorvidt hun bliver stimuleret nok - særligt ift. sproget. Vi snakker selvfølgelig med hende og sætter ord på, hvad hun laver, men oftest er vi selv igang med andet foretagende imens (vasketøj, sy-projekter, strygetøj osv).
På forhånd tak!
Med venlig hilsen
lillepigens mor