Temperamentsfuldt barn - 4 mdr.

9. juli 2013

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Temperamentsfuldt barn - 4 mdr.

Hej Helen!

Har efterhånden skrevet til dig en del gange og er rigtig glad for dine svar.

Har 2 korte spørgsmål!
Til start vil jeg fortælle at min søn efterhånden er blevet tjekket af diverse børnelæger og han er helt som han skal være.. Han har bare et STORT temperament, hvilket viser sig ved hæftigt skrigture. Vi har snakket lidt om at han på nogle punkter måske er en high need baby/sensitivt barn. Han er meget opmærksom og motorisk fremmelig. Jeg vil bare hører om det er noget de ...

Annonce

... vokser fra? Eller vil han blive en ustyrlig lille Dreng!? Det er jo hvad jeg pt er bange for.

Kan det ske at børn der er lettere sensitive/high need baby smiler lidt mindre? Og lige skal se folk an? Synes også han er påfaldende mere sur/grædende under hans tigerspring! Som sagt er han tjekket igennem og vi har været indlagt med ham og jeg har fået af vide at han ikke har ondt.

Har du evt nogle gode råd til hvordan man takler et barn der er xtra temperamentsfuld?

Med venlig hilsen
Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor