Brev:
Umulig baby for tiden
2. juli 2013
Alder:
4 mdr.
Umulig baby for tiden
Hej Helen!
Skriver til dig fordi jeg syntes min dejlige dreng er blevet noget så sur de sidste 14 dage, nærmest fra den ene dag til den anden.. Han snakker sur snak stort set hele dagen og pyldre rigtig meget, han er enormt svær at gøre tilfreds.
Han er nu på flaske og slatspiser og slatsover. Har forsøgt alt for at få mere i ham af gangen, men han spiser kun 50-110 ml af gangen, så gider han ikke mere. Blandt andet hvorfor jeg startede på flaske han hang konstant i mit bryst, men spiste næsten ikke.. Han vågner nu pludselig hver 2 time hele natten igennem og det er ikke nok at give sut, der skal flaske til hver gang også selvom han kun spiser 20 ml, har forsøgt at lade være og trøste i stedet, hvilket resulterer i de værste skrigture, så voldsomme at han er hæs flere dage efter og har rødsprængte øjne, det er virkelig hårdt at være vidne til, og opgiver og giver flaske i stedet.
Han har altid haft et hæftigt temperament og der var en børnelæge der tjekkede ham da han blev født for at sikre der ikke var noget der fx sad i klemme, hun konstaterede han var som han skulle være og havde et godt temperament.
Skrigturene er kommet hæftigt tilbage de sidste 14 dage, før det havde han dem kun meget sjældent. Det skal siges den dag i dag er jeg ikke i tvivl om han har dem pga. Overtræthed/overstimulering/sult og det kan komme fra det ene sekund til det andet. Han kan have perioder hvor han smiler rigtig meget og er forholdsvis nem til smil, men somregel skal der arbejdes en del for et smil. Han har haft en lang periode hvor han øvede sin pludren, men det er gået i stå og nu skiftet ud med sur snak. Smiler til ham konstant, synger for ham, leger med ham, pludre til ham osv., sys jeg gør mit.
Lægen og sundhedsplejersken er meget imponeret over hans motoriske kunnen og kan også se han er langt foran på det plan i forhold til de andre i min Mødregruppe. Han er meget stærk, meget aktiv, der skal ske noget konstant og han er i konstant bevægelse. Sundhedsplejersken var oveni meget imponeret over hvor opmærksom han er på al ting og hvor fin kontakt han har. Dog tror jeg han er i en periode hvor alt andet er mere spændende end at kigge mor/far dybt i øjnene, der er ikke lang intens øjenkontakt længere, men der er dog stadig rigtig fin øjenkontakt når der ikke er andet der fanger interessen. Det skal lige siges at alle vi kender tillige er meget imponeret over hvor god han er motorisk og hvor opmærksom han er, men kan mærke folk higer efter flere smil, jeg har dog rimelig nemt ved at få ham til at smile somregel. Og som sagt i perioder har han let til smil til de fleste, tror selv det er når han har sovet godt, hvilket han gør sjældent for tiden.
Nårh tror det var alt. Vil bare spørger kan det være et tigerspring han er igennem? Er det simpelthen bare en fase? Han er simpelthen så umulig og sur for tiden, ønsker mig min pludrende søn igen. Kan han have lagt de pludrende lyde/smil på hylden til fordel for motorisk udvikling?
Han er 17 uger og tager fint på i vægt selv om han ikke spiser 1/6 af sin kropsvægt. Kan det være tid til grød?
Hilsen