Brev:
Falder til ro ved tryk på kroppen
25. juni 2013
Alder:
6 mdr.
Falder til ro ved tryk på kroppen
Hej Helen.
Jeg har længe undret mig over, at vores datter lynhurtigt falder til ro, når jeg trykker hende med fast hånd på benene. Hun bliver nærmest helt salig og stopper den igangværende aktivitet med det samme. Det kan hjælpe hende til ro, når hun skal sove, hvis hun er meget ked af det. Det er kun tryk på benene, der giver denne effekt. Tryk andre steder på kroppen, gør ingenting for hende.
Hun har altid været enormt urolig og også sparket meget, da hun lå i min mave. Er det normalt, at hun har det sådan? Falder babyer generelt til ro ved tryk eller kan hun mon have problemer med at 'mærke' sin egen krop? Hun er 6 mdr.
Med venlig hilsen
lillepigens mor