Brev:
Udvikling
10. juni 2013
Alder:
6 mdr.
Udvikling
Hej Helen,
Jeg er lidt bekymret for min søns udvirkling. Har er lige blevet 6 måneder og er en rigtigt glad dreng.
Men han er lidt af en "mamas boy" det er sådan at han ikke så glad for at lege alene, jeg plejer at have ham på sofaen ved siden af mig og lege med ham. Men det er blevet sådan at hver gang jeg ligger ham fra mig begynder han at græde, hvis jeg går fra ham bare i køknet eller toilettet begynder han at græde. Hvis han ikke er ved min side så begynder han at brokke sig.
Hvis faren passer ham er der ikke noget problem, men ligeså snart han ser mig så begynder han at pive. Jeg ved ikke om jeg er ved at forkæle ham for meget? Det er nemlig umuligt at få lavet noget hjemme da han hele tiden ved være hos mig.
En anden ting der bekymre mig er at han slet ikke har trillet endnu hverkend den ene eller anden side, hvis jeg hjælper ham ved at dreje hans ben så gør han det så fint men ikke uden hjælp, han er rigtigt god til at ligge på maven nu (han hadet det for 2 måneder siden) og holder sit hoved op rigtigt godt men ikke noget med at trille, han drejer sig også godt. Han er god til at trække sig selv op hvis jeg giver ham hånden og er begyndt at sidde (hvis jeg sætter ham), jeg ved ikke helt om det er normalt i hans alder at han endnu ikke har trillet, alle andre børn jeg kender gjord det ved en 4 måneders alderen. Det andet er at han ikke et så god, eller bedre sagt han viser ikke meget interesse for legetøj, han vil helst blive kysset og lege med mor. Han kan godt tage fat i legetøj men igen han viser ikke interesse så han går ikke meget efter det.
Er der noget jeg kan gøre for at hjælpe ham at interesser sig for legetøj? Og hvad skal jeg gøre med hensyn til at han kun vil lege med med mig. (Jeg skal lige sige at han kan sagtens være sammen og blive holdt af andre mennesker men det er mere i hverdagen når vi er hjemme alene).
Ser frem til dit svar
Med venlig hilsen
Akr