Udvikling

10. juni 2013

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Udvikling

Hej Helen,

Jeg er lidt bekymret for min søns udvirkling. Har er lige blevet 6 måneder og er en rigtigt glad dreng.

Men han er lidt af en "mamas boy" det er sådan at han ikke så glad for at lege alene, jeg plejer at have ham på sofaen ved siden af mig og lege med ham. Men det er blevet sådan at hver gang jeg ligger ham fra mig begynder han at græde, hvis jeg går fra ham bare i køknet eller toilettet begynder han at græde. Hvis han ikke er ved min side så begynder han at brokke sig.

Hvis faren passer ham er der ikke noget problem, men ligeså snart han ser mig så begynder han at pive. Jeg ved ikke om jeg er ved at forkæle ham for meget? Det er nemlig umuligt at få lavet noget hjemme da han hele tiden ved være hos mig.

En anden ting der bekymre mig er at han slet ikke har trillet endnu hverkend den ene eller anden side, hvis jeg hjælper ham ved at dreje hans ben så gør han det så fint men ikke uden hjælp, han er rigtigt god til at ligge på ...

Annonce

... maven nu (han hadet det for 2 måneder siden) og holder sit hoved op rigtigt godt men ikke noget med at trille, han drejer sig også godt. Han er god til at trække sig selv op hvis jeg giver ham hånden og er begyndt at sidde (hvis jeg sætter ham), jeg ved ikke helt om det er normalt i hans alder at han endnu ikke har trillet, alle andre børn jeg kender gjord det ved en 4 måneders alderen. Det andet er at han ikke et så god, eller bedre sagt han viser ikke meget interesse for legetøj, han vil helst blive kysset og lege med mor. Han kan godt tage fat i legetøj men igen han viser ikke interesse så han går ikke meget efter det.

Er der noget jeg kan gøre for at hjælpe ham at interesser sig for legetøj? Og hvad skal jeg gøre med hensyn til at han kun vil lege med med mig. (Jeg skal lige sige at han kan sagtens være sammen og blive holdt af andre mennesker men det er mere i hverdagen når vi er hjemme alene).

Ser frem til dit svar

Med venlig hilsen
Akr

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin