Brev:
Sut - børnehave, lillesøster og flytning
7. maj 2013
Alder:
3 år, 2 mdr.
Sut - børnehave, lillesøster og flytning
Hej Helen
Så er jeg her igen og har brug for et par gode råd.
Min søn på 3 år og 2 måneder og startede for 2 måneder siden i børnehave. Selvom det er en integreret institution, er det alligevel en anden bygning og andet personale. Så indkøring har været hård for hele familien. Han har været meget ked af det ved aflevering og er det stadig, hvis hans favorit pædagog ikke lige er der. Det går nu godt i løbet af dagen og han er glad, når man henter ham. Hjemme er han en sød og glad dreng med sine egne meninger. Vi skal have en lillesøster om en 6 ugers tid. Og et par uger efter skal vi flytte i et nyt hus tæt på vores nuværende bopæl (så ingen forandring mht. børnehave). Så der kommer store forandringer for ham snart.
Han har været meget knyttet til sin sut ifm. børnehaveopstart, men har nu accepteret at den kun bruges ifm. lur i børnehaven. Derhjemme forsøger vi at gøre det på samme måde, så sutten kun bruges ifm. middagslur og aftenputning. Men han plager meget om den så snart han oplever den mindste modgang, er lidt træt, keder sig osv.. Så den fylder rigtig meget i hans bevidsthed. Det er efterhånden et irritationsmoment for os for han har svært ved at acceptere, at sutten kun må bruges ifm. søvn. Så overvejer at det måske er bedre at tage ”en kold tyrker” og få den helt væk her en måneds tid inden lillesøster kommer? Det bliver helt sikkert nogle hårde dage, men synes at hans plagen er irriterende og at det er svært at stå fast lige pt. når den er i huset. Hvad tænker du? Og hvornår skal man senest af med sutten ift. udvikling af tænderne?
Han går stadig med ble, sover middagslur osv.. Men de ting må komme, når han er parat og vi er kommet på plads med lillesøster/nyt hus.
Hilsen