Sut - børnehave, lillesøster og flytning

7. maj 2013

Kategori:
Alder:
3 år, 2 mdr.

Sut - børnehave, lillesøster og flytning

Hej Helen

Så er jeg her igen og har brug for et par gode råd.

Min søn på 3 år og 2 måneder og startede for 2 måneder siden i børnehave. Selvom det er en integreret institution, er det alligevel en anden bygning og andet personale. Så indkøring har været hård for hele familien. Han har været meget ked af det ved aflevering og er det stadig, hvis hans favorit pædagog ikke lige er der. Det går nu godt i løbet af dagen og han er glad, når man henter ham. Hjemme er han en sød og glad dreng med sine egne meninger. Vi skal have en lillesøster om en 6 ugers tid. Og et par uger efter skal vi flytte i et nyt hus tæt på vores nuværende bopæl (så ingen forandring mht. børnehave). Så der kommer store forandringer for ham snart.

Han har været meget knyttet til sin sut ifm. børnehaveopstart, men har nu accepteret at den kun bruges ifm. lur i børnehaven. ...

Annonce

... Derhjemme forsøger vi at gøre det på samme måde, så sutten kun bruges ifm. middagslur og aftenputning. Men han plager meget om den så snart han oplever den mindste modgang, er lidt træt, keder sig osv.. Så den fylder rigtig meget i hans bevidsthed. Det er efterhånden et irritationsmoment for os for han har svært ved at acceptere, at sutten kun må bruges ifm. søvn. Så overvejer at det måske er bedre at tage ”en kold tyrker” og få den helt væk her en måneds tid inden lillesøster kommer? Det bliver helt sikkert nogle hårde dage, men synes at hans plagen er irriterende og at det er svært at stå fast lige pt. når den er i huset. Hvad tænker du? Og hvornår skal man senest af med sutten ift. udvikling af tænderne?

Han går stadig med ble, sover middagslur osv.. Men de ting må komme, når han er parat og vi er kommet på plads med lillesøster/nyt hus.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!

Mor til Jens på 13 måneder