Brev:
Svært i børnehaven
10. april 2013
Alder:
3 år
Svært i børnehaven
Kære Helen
Har brug for din hjælp igen...
Vores lille guldklump er lige rykket fra vuggestue til børnehave (integ. inst.) Vi har haft indtrykket af det var nogle gode omsorgsfulde pædagoger i vuggestuen og vores datter havde det godt i deres hænder.
Vi får at vide at der selfølgelig ikke er noget problem i at vi evt bare afleverer hende om morgenen til vuggestue personalet i starten indtil hun lære dem i børnehaven at kende. Hun er et særlig sentensiv barn og har meget svært ved nye, mennesker, omgivelser, tilknytning osv.
Men nu 1,5 uge efter start har vi fået at vide at vi bestemt ikke må aflevere til vuggestue personalet, men kun til børnehavepersonalet, da hun så bliver ked når de følger hende ind på børnehave stuen.
Vi har ellers haft afleveret til en person i alrummet om morgenen hun gerne vil over og side hos uden skrig og skrål (vuggestuepersonale).
Vores datter har reageret voldsomt på skiftet, hun vågner grædende om natten og siger - ikke børnehave. Det første hun siger når hun vågner om morgenen er - Børnehave? Og så græder hun hele morgenen og vil ikke i tøjet, ha morgenmad osv. Hun falder ikke i søvn til middagslur, så hun er træt og pyldret hjemme, spiser ikke rigtig noget mad.
Er sur og ked af det hjemme og det plejer hun ikke.
Vi har lige været til 3 års undersøgelse og hun er faldet for meget i sin vægtkurve så hun ligger på den underste streg nu, så vi er henvist til hopital for nærmere udredning.
Hvad tænker du vi kan gøre.... er det bare tiden der skal gå til hun vænner sig til det nye, hvem er det bedst at aflevere til..
Hilsen