Gråd - sensitiv baby?

5. april 2013

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Gråd - sensitiv baby?

Hej Helen

Først mange tak for en god brevkasse med masser af god viden.

Vi har en dejlig lille søn på godt 2 mdr. fra den 2/2. Han er rigtig god til at pludre, smile, holde hovedet selv og vil gerne stå op. Men der er meget kort tid fra pludren og store smil til gråd. Vi prøver at aflæse ham så godt vi kan og så snart han kigger væk, viser tegn på at blive ked af det eller ser ud til ikke at ville mere, så stopper vi selvfølgelig. Vi har rigtig svært ved at vurdere om gråden skyldes han er sensitiv eller hidsig eller det bliver for meget eller kedeligt. Vi hælder mest til at han er lidt sensitiv og det bliver for meget.

Men er det normalt der er ...

Annonce

... så kort vej fra glæde til gråd? Og ændrer det sig lige så stille med alderen?

Han græder ikke meget i løbet af en dag og så godt som aldrig om natten, men når han græder bliver det lynhurtig en rigtig utilfreds gråd og han bliver helt rød i hovedet og stiv i kroppen. Vi trøster han ved at gå rundt med ham på armen tæt ind til os og synger samme stille sang og så stopper ham efter ca. 2-5 minutter. Men det føles som evighed for os når han er så dybt ulykkelig.

Hvis han bare småklynger fordi han lille vågner, keder sig over at ligge selv på maven o.l., så er han nem at trøste.

Hvad kan vi gøre for at afhjælpe han bliver så dybt ulykkelig?

Hilsen Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor