Brev:
Gråd - sensitiv baby?
5. april 2013
Alder:
2 mdr.
Gråd - sensitiv baby?
Hej Helen
Først mange tak for en god brevkasse med masser af god viden.
Vi har en dejlig lille søn på godt 2 mdr. fra den 2/2. Han er rigtig god til at pludre, smile, holde hovedet selv og vil gerne stå op. Men der er meget kort tid fra pludren og store smil til gråd. Vi prøver at aflæse ham så godt vi kan og så snart han kigger væk, viser tegn på at blive ked af det eller ser ud til ikke at ville mere, så stopper vi selvfølgelig. Vi har rigtig svært ved at vurdere om gråden skyldes han er sensitiv eller hidsig eller det bliver for meget eller kedeligt. Vi hælder mest til at han er lidt sensitiv og det bliver for meget.
Men er det normalt der er så kort vej fra glæde til gråd? Og ændrer det sig lige så stille med alderen?
Han græder ikke meget i løbet af en dag og så godt som aldrig om natten, men når han græder bliver det lynhurtig en rigtig utilfreds gråd og han bliver helt rød i hovedet og stiv i kroppen. Vi trøster han ved at gå rundt med ham på armen tæt ind til os og synger samme stille sang og så stopper ham efter ca. 2-5 minutter. Men det føles som evighed for os når han er så dybt ulykkelig.
Hvis han bare småklynger fordi han lille vågner, keder sig over at ligge selv på maven o.l., så er han nem at trøste.
Hvad kan vi gøre for at afhjælpe han bliver så dybt ulykkelig?
Hilsen Maria