Brev:
Motorikken - ser nedad
2. april 2013
Alder:
4 mdr.
Motorikken - ser nedad
Hej Helen
Jeg har en datter på 4,5 måned, som jeg syntes ikke er helt med motorisk, og så er hun også ret god til at se nedad.
Hun blev født 10 dage over tid med en vægt på 2700g og i dag vejer hun 7100 g og bliver ammet fuldt ud.
Hun er glad og meget opmærksom på ting og personer omkring hende. Hun elsker at stå op på os og se sig omkring men syntes dog hun ser meget nedad også, jeg vil sige mere end hvad vi syntes er normalt, hvad kan dette skyldtes?
De 2 første måneder har jeg ikke haft hende meget på maven, da hun har gylpet rigtig meget og haft refluks. Det vil sige det er ikke konstateret af lægen men hun har kastet/gylpet rigtig meget op. Det har indimellem som at vælte en flaske vand. Det er heldigvis blevet meget bedre. Hun kan ikke vende sig fra mave til ryg.
Når hun ligger ned kan hun trække sig op i armene og helt op at stå, og hun forsøger ofte at løfte overkroppen ved brystet eller skråstolen. Når hun ligger på puslebord eller andre steder vrider hun sig og forsøger at dreje numsen og løfte den.
Når hun ligger på aktivitetstæppe trækker hun i ting og tager fat men hvis jeg ligger hende frit og holder et stykke legetøj opover hende følger hun det men der går MEGET lang tid før hun prøver at tage fat i det. Er det noget vi skal være bekymret for?
Jeg er aktiv med hende og går til baby svømning, babymotorik og øver på bold og gulv hjemme, men ved snart ikke hvad jeg ellers skal gøre.
Jeg håber bare det er en normal udvikling, men ved det ikke da hun er min første.
Glæder mig til at høre dit svar.
Rigtig god dag.
Hilsen en lidt bekymret mor