Brev:
Ikke glad for at deltage i rytmik
20. marts 2013
Alder:
3 mdr.
Ikke glad for at deltage i rytmik
Kære Helen
Jeg har en datter, der lige er blevet 3 mdr. Hun er nem til smil, pludrer meget og virker ellers ganske glad og tilfreds. ( hun bliver naturligvis også utilfreds... )
Jeg har meldt os til noget baby stimulation, hvor der bliver lavet diverse øvelser / lege. Vi har maks været 6 børn og voksne. Første gang gik det fint (der var vi kun to børn og to forældre ).
De sidste to gange jeg har været afsted med hende er hun blevet meget pyldret, bliver ked af det når jeg ligger hende på yoga måtten og er bare utilfreds... Vi laver øvelser sammen i ca. 20 min og så er der ellers fri leg.
Normalt er hun god til at ligge for sig selv (altså hjemme )
En mor sagde til mig igår. Nå nu må vi se om Alma er i bedre humør i dag. Bliver jo vildt ked af det, når jeg får sådan en kommentar.
Alma virker udvilet. Hun sover godt om natten. I øjeblikket sover hun fra kl. ca. 19-20 og vågner så først ved 3 - 4 tiden. Får bryst og vågner så igen et sted mellem 6 og 7.
Rytmik er først på dagen, hvor jeg normalt oplever hun er mest aktiv, rolig og glad.
Kan det være for meget for hende ? De andre børn er også ca. 3 til 4 mdr., så øvelser / lege er tilpasset alder.
Jeg har dog tidligere oplevet, at Alma hurtig bliver urolig, hvis der foregår for meget.
Det skal siges, at jeg er alene med Alma ( selvvalgt enlig, så 'faren' er en donor ). Jeg ved ikke om, det kan påvirke hende, at det ofte bare er hende og jeg. Har dog ofte besøg, er hos bedsteforældre mv. Så det er ikke sådan, at det bare er os to i en lille osteklokke...
Har du nogen forslag til hvad jeg kan gøre for at hun bliver mere glad for at deltage i stimulation / rytmik ?
Mange hilsner,
Almas mor