Ikke glad for at deltage i rytmik

20. marts 2013

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Ikke glad for at deltage i rytmik

Kære Helen

Jeg har en datter, der lige er blevet 3 mdr. Hun er nem til smil, pludrer meget og virker ellers ganske glad og tilfreds. ( hun bliver naturligvis også utilfreds... )

Jeg har meldt os til noget baby stimulation, hvor der bliver lavet diverse øvelser / lege. Vi har maks været 6 børn og voksne. Første gang gik det fint (der var vi kun to børn og to forældre ).

De sidste to gange jeg har været afsted med hende er hun blevet meget pyldret, bliver ked af det når jeg ligger hende på yoga måtten og er bare utilfreds... Vi laver øvelser sammen i ca. 20 min og så er der ellers fri leg.
Normalt er hun god til at ligge for sig selv (altså hjemme )

En mor sagde til mig igår. Nå nu må vi se om Alma er i bedre humør i dag. Bliver jo vildt ked af det, når jeg får sådan en kommentar.

Alma virker udvilet. Hun sover godt om ...

Annonce

... natten. I øjeblikket sover hun fra kl. ca. 19-20 og vågner så først ved 3 - 4 tiden. Får bryst og vågner så igen et sted mellem 6 og 7.

Rytmik er først på dagen, hvor jeg normalt oplever hun er mest aktiv, rolig og glad.
Kan det være for meget for hende ? De andre børn er også ca. 3 til 4 mdr., så øvelser / lege er tilpasset alder.

Jeg har dog tidligere oplevet, at Alma hurtig bliver urolig, hvis der foregår for meget.
Det skal siges, at jeg er alene med Alma ( selvvalgt enlig, så 'faren' er en donor ). Jeg ved ikke om, det kan påvirke hende, at det ofte bare er hende og jeg. Har dog ofte besøg, er hos bedsteforældre mv. Så det er ikke sådan, at det bare er os to i en lille osteklokke...

Har du nogen forslag til hvad jeg kan gøre for at hun bliver mere glad for at deltage i stimulation / rytmik ?

Mange hilsner,

Almas mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet