Urolig baby

6. marts 2013

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Urolig baby

Hej Helen.

Vi har en snart 8 uger gammel pige, hun er fra d.13 januar.
Hun er en glad lille pige, hun er begyndt at smile tilbage, pludre og meget observant.

Men om aften ved 19-21 og frem til kl.02-05 om morgen bliver hun meget urolig og nogle dage meget grædende. I det tidsrum ca.6-9 timer tager hun kun små lure på ½-1 time og sover sammenlagt kun 2-3 timer, hvilke jeg synes er lidt på så mange timer.
Når hun så endelig falder i søvn ved 4-5 tiden er hun så træt, at hun sover hun 3-4 timer, bliver ammet og sover 3-4 timer igen. Resten af dagen fra 15-19 tager hun små lure fra ½-2 timer. Hun sover ca.12-15 timer i døgnet.

Dette aften/natte uro er 5 ud af 7 dage om ugen. Det sker at hun tager de lange lure om natten. Dette har stået på siden hun var 2-3 uger gammel.
Vi har mistænkt kolik, men er i tvivl da det ikke udelukkede er skrig hver aften/nat

Vi har været til lægen med ...

Annonce

... hende for at udelukke at der er noget fysisk galt med hende, desuden har vi været til kiropraktor med hende og der er hellere ikke noget at finde. Lægen siger at det kan godt være at det er kolik, men vi er i tvivl.

Jeg ammer hende, ca.8-10 gange i døgnet, dette er der ikke noget rytme i. flere af gangene er det bare en lille tår hun vil have. Hun tager fint på. hende fødselsvægt var 3200 g og nu vejer hun 4800 g.

Mine spørgsmål går på:
Hvad kan være årsagen til hun bliver urolig og græder om aften/natten og ikke vil falde til ro?
Er det bare hendes døgnrytme?
Kan det være pga. de mange amninger og maven ikke får ro?
Er det mange gange at amme hende, når hun har den alder hun har?
Kan det være at hun ikke bliver ordenlig mæt og derfor vågner hurtigt igen om aften/natten?
I hvilke alder kan man forvente en rytme med amning og søvnrytme? Og hvordan kan man præge den?

Venlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.