Brev:
Separationsangst
2. marts 2013
Alder:
5 mdr.
Separationsangst
Kære Helen
Vores lille pige er lige knap 5 mdr og vi har haft en god periode med faste rutiner og en meget glad pige. Så fra den ene dag til den anden er hun lige pludselig i stand til at blive rigtig ulykkelig, hvor hun skal trøstes. Nærmest som om hun bliver bange og lige skal finde ro igen. Det er eskaleret over et par dage og hun vil allerhelst være hos sin mor. Når hun er ude i barnevogn til sin middagslur vågner hun allerede efter 20 min og græder rigtigt og så vugger jeg hende i søvn igen. Dette gentager sig hver 5-10 min indtil vi når op på 1 1/2 time, hvor hun så er fuldstændig ulykkelig, men samtidig ikke virker helt vågen. Men jeg bliver nødt til at tage hende op og trøste hende. Hun er glad det første stykke tid efter lur, men bliver hurtigt træt og klynkende. Jeg forsøger at holde fast i rytmen, men det er svært at holde hende den sidste time inden hver lur. dagen ser således ud:
Kl.6 bryst
6.30 vågner
7.30 flaske 140 ml
9 lur
9.45 vågner
11.00 1 dl grød
12-12.30 lægges til lang lur i barnevogn
14 flaske 120 ml
16.30 flaske 140 ml og lur
17.15 vågner
18.00 1 dl grød
19.30 140 ml og puttes
23 bryst
03 bryst
Om natten sover hun godt, men drømmer meget og skal ofte have sut.
Så hun er på armen hele dagen og når hun sover skal jeg også være over hende. Har hun mareridt? Er det separationsangst eller hvad sker der med hende?
Med venlig hilsen
Signe