Brev:
Utryg i Børnehaven
27. februar 2013
Alder:
2 år, 10 mdr.
Utryg i Børnehaven
Hej Helen.
Jeg er mor til skønne lille Freya på 2 år 10 mdr, der her d. 1 februar startede i børnehave.
Starten gik rigtig godt og allerede på 2. dagen var hun klar til at mor kørte efter 10 minutter. Hun sagde faktisk "gå mor" selv og selvfølgelig gik mor.
Men så i sidste uge begyndte hun at blive enormt utryg ved at komme i børnehave og hver morgen trækker hun tiden ved at skulle så mange småting.
Hun nævner flere gange om morgenene at hun ikke gider i børnehave og når vi kommer derop for at aflevere bliver hun enormt ked af det og vil ikke slippe. Det er uanset om det er mor eller far der afleverer.
Men når vi er kørt er hun ikke ked af det mere og leger fint med de andre børn (iflg. børnehave personalet) så jeg er ikke bekymret for at det går godt deroppe.
Min bekymring er derimod hvorfor hun bliver så ked af det. Hun ved jo vi henter hende igen om eftermiddagen.
En anden ting er når hun er hjemme eller ved bedsteforældrene som hun forguder, så bliver hun ekstremt ked af det, når hun skal sove til middag. Hun bliver ved med at sige at hun ikke gider sove og efter 30 minutters kamp sover hun jo alligevel.
Men kan det være vi skal til at lempe hendes middagslur væk nu.
Mange hilsner fra Camilla