Brev:
Lære at tage sut
10. februar 2013
Alder:
2 mdr.
Lære at tage sut
Kære Helen.
Tak for en god hjemmeside.
Min datter er 8 uger gammel og jeg har ( desværre ) ikke fået hende til at bruge sut.
Der hvor jeg oplever det største problem omkring den manglende sut er når der skal puttes til natten. Hun er stor stor fan af mit bryst. Så i øjeblikket lader jeg hende falde i søvn der og ligger hende i liften. Dog oplever jer, at hvis jeg ligger hende over / tager hende fra så ligger hun og søger, sutter ud i luften, på hænder, stof ble..
Jeg har naturligvis forsøgt med sutten. Men hun ligner en der skal kaste op, stikker tungen ud, vrider hovedet rundt og bliver tosset ( græder ikke). Så jeg giver nok også lidt op. Det er jo ikke sjovt at hun er faldet til ro / ved at falde i søvn og jeg så for hende gjort sur ved at forsøge med sutten.
Prøver også i løbet af dagen. Fx når hun ligger afslappet på tæppe eller pusle pladsen. En sjælden gang gider hun tage den.
Som sagt der hvor jeg ser det største problem er om aften. Ellers går det. Fx hvis hun blir ked af det i barnevognen kan jeg ofte få hende til ro ved at tale beroligende til hende.
Mit spørgsmål er
- hvor meget skal jeg kæmpe for at hun lærer at bruge sutten?
- hvordan får jeg en bedre aften putning hvor hun ikke skal bruge mit bryst som sut.
Er ved at forsøge mig med en gym Ball. Har hende på skulderen og vugger hende nogen gange i søvn ved at sidde og hoppe på den.
Og jeg hører naturligvis at der er børn der bare ikke vil sutten. Skal også siges at jeg har snart forsøgt alle sutter.
Mine første 3 uger var ikke den bedste start. Jeg skulle pga bristninger ligge ned. Havde svært ved amningen da jeg skulle ligge ned og amme. Havde ondt i hele kroppen da jeg spændte meget. Nogen dage bliver jeg irriteret på mig selv over at vi fik lidt en dårlig start og jeg ikke havde fokus på at gi hende sutten. Men tror og håber på at jeg gør mit bedste der passer til mit barn. Føler bare jeg bliver mødt med rynken på næsen over at mit barn ikke bruger sut ...
Min datter trives iøvrigt, er glad, smiler, rolig ( dog ikke når der er en prut eller bøvs på tværs...)
Hilsner mor til baby uden sut ...