Urolige aftener - 3 mdr.

26. januar 2013

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Urolige aftener - 3 mdr.

Kære Helen

Jeg har skrevet til dig tidligere, da vi har store problemer med at putte vores datter om aftenen. Hun er nu 3½ måneder og er den sødeste. Hun er begyndt at snakke, grine og reagere på de kendte ansigter, specielt hendes to brødre.

Det er rigtigt dejligt, men det der er fulgt med, er urolige aftener. Hun har hele tiden sovet længe og står aldrig op før 8 og kan ind imellem sove til 9.30.

Om dagen er hun sød og nem at putte. Jeg er aldrig i tvivl om hvornår hun er ved at være træt. Om formiddagen tager hun sig en 45 min lur og så sover 3-4 timer om eftermiddagen. Ved halv seks-tiden tager hun sig et powernap på 30 min og igen ved 19.30 og efter det er hun ...

Annonce

... bare i dårligt humør. Vi går rundt med hende med i siddende stilling. Hun vil ingenting og klynker hele tiden. Det er som om hun er bange for at falde i søvn og til sidst giver hun så slip ved 22.30 tiden.

Det har tidligere været hyggeligt at have hende oppe om aftenen, men nu er det bare noget roderi.

Jeg er i tvivl om man på en eller anden måde skal indføre nogle faste tidspunkter for hende, om det ville hjælpe hende.

Vi har et rigtigt fint putteritual, men det er fuldstændig ligegyldigt hvornår vi starter det. Det ender altid med skrig og skrål indtil hun falder om.

Det har stået på i over en uge, er der andet vi kan gøre end det vi gør nu?

Kærlig hilsen
Signe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder