Brev:
Urolige aftener - 3 mdr.
26. januar 2013
Alder:
3 mdr.
Urolige aftener - 3 mdr.
Kære Helen
Jeg har skrevet til dig tidligere, da vi har store problemer med at putte vores datter om aftenen. Hun er nu 3½ måneder og er den sødeste. Hun er begyndt at snakke, grine og reagere på de kendte ansigter, specielt hendes to brødre.
Det er rigtigt dejligt, men det der er fulgt med, er urolige aftener. Hun har hele tiden sovet længe og står aldrig op før 8 og kan ind imellem sove til 9.30.
Om dagen er hun sød og nem at putte. Jeg er aldrig i tvivl om hvornår hun er ved at være træt. Om formiddagen tager hun sig en 45 min lur og så sover 3-4 timer om eftermiddagen. Ved halv seks-tiden tager hun sig et powernap på 30 min og igen ved 19.30 og efter det er hun bare i dårligt humør. Vi går rundt med hende med i siddende stilling. Hun vil ingenting og klynker hele tiden. Det er som om hun er bange for at falde i søvn og til sidst giver hun så slip ved 22.30 tiden.
Det har tidligere været hyggeligt at have hende oppe om aftenen, men nu er det bare noget roderi.
Jeg er i tvivl om man på en eller anden måde skal indføre nogle faste tidspunkter for hende, om det ville hjælpe hende.
Vi har et rigtigt fint putteritual, men det er fuldstændig ligegyldigt hvornår vi starter det. Det ender altid med skrig og skrål indtil hun falder om.
Det har stået på i over en uge, er der andet vi kan gøre end det vi gør nu?
Kærlig hilsen
Signe