Brev:
Brug af gaffel - 16 mdr.
18. januar 2013
Alder:
16 mdr.
Brug af gaffel - 16 mdr.
Hej Helen
Jeg har brugt din bog om mad rigtig meget, og føler virkelig den har været en stor hjælp gennem hele min søns madprocesser.
Jeg har dog brug for et mere privat/konkret råd omkring det med at spise med gaffel.
Han begyndte at kunne "fange" maden med gaflen omkring 12 mdr. alderen, og var meget stolt hver gang han fik maden på gaflen og videre i munden. Det var ikke hver gang han ville bruge den, men nu hvor han snart er 16 mdr, vil han slet ikke bruge den gaffel. Og har egentlig ikke rigtig sådan brugt den ordentlig, lige udover nogle enkelte gange omkring 12 mdr. Vi opfordrer ham til at tage gaflen, men svaret er "nej" :-) Og vi respekterer hans svar...
Han spiser rigtig fint med ske, og har gjort det siden 11 mdr, så den har han helt styr på. Og øver sig hele tiden. Fx med at fange en rosin med skeen, så det vil han rigtig gerne.
Hvad skal vi opfordre ham til, og hvordan skal vi lige tackle det at han ikke vil spise med den gaffel?
Mange tak for dine tidligere svar:-)
Venlig hilsen