Pige på 2½ år

9. januar 2013

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Pige på 2½ år

Hey Helen.

Først vil jeg takke mange gange for dit brev angående mine tvillinger, de er nogle helt andre børn nu glade og friske på at opleve verden, vi følger din plan næsten helt, sys måske de har brug for at sove lidt mere, men det er også det, så tak for hjælpen med dem:-)

Men vi har et andet lille dilemma, vores datter på 2½ år har ellers taget tvillingernes ankomst med storm og har bare været den sejeste, men nu er hun begyndt på at hun rigtig gerne vi bestemme, hvad de leger med, bestemme om de står eller sider og kan sagtens finde på at skubbe til dem, hun er vildt pivet herhjemme, ikk særlig meget i dagplejen, men ligeså snart hun går ind af døren er hun pivet og vildt meget moar dårlig, hun gider ikk nået andet og hun vil hele tiden havde sutten (nu er jeg kun tilhænger af at hun bruger den når hun ...

Annonce

... skal sove nu hun er så gammel, og hvis hun slår sig og ked) så først spørger jeg er det ok hun har den nu hun er så ked??? hvorfor er hun det??? og hvad kan vi gøre for at få den glade emma tilbage?

Det ganske ulideligt at høre på hun skal gå og pive hele tiden:-( manden mener jo bare hun skal gå ned på værelset når hun er sådan, men det mener jeg jo ikk, der må jo være nået der nager hende siden hun er så trist??? Er ikk sikker på at det er det med de små, ved bare ikk hvad det ellers skulle være??? Det er jo en stort omvæltning med sådan 2 størrelser man skal dele med lige pludselig??? Hvad siger du?? Hvad tror du det er?? Og hvad gør vi for at hjælpe hende lidt på rette vej???

Hun er ellers en meget selvstændig pige, der gerne klare det hele selv, hvis hun kan slippe sf sted med det..

Med venlig hilsen
Mai

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor