Skrig og skrål!

8. januar 2013

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Skrig og skrål!

Hej Helen.

Så har jeg brug for at spørge dig igen, men denne gang handler mit brev ikke om søvn. Det går bedre. Han er stadig vågen oftest et par gange om natten, men nu kan min mand tage ham og få ham til at falde i søvn :)

Min dreng er meget interesseret i sine omgivelser og undersøger næsten alt hvad han kommer i nærheden af. Han kan sagtens smile og være glad, men inden for de sidste par uger er han virkelig blevet utålmodig i forhold til at lege og spise mm, og så skriger han!
Ikke bare hviner og larmer lidt. Det er virkelig kraftfuldt, længe og utrolig mange gange i løbet af en dag. Pt er jeg nødt til at være ved siden af ham hele tiden. Fx når vi er på legetæppet. Det er ...

Annonce

... ikke nok at jeg er 2 meter fra ham. Jeg skal sidde ved siden af ham.
Det gør jeg også gerne. Men det er temmelig anstrengende i længden.

I mødregruppen skriger han så han gør de andre børn bange. Måske kan jeg ikke gøre så meget ved det, men jeg vil gerne høre din mening.
Han er siden han var 5 mdr kommet med utrolig høje skrig, som min familie og jeg selv undrer os over at en baby kan, men det har aldrig været så meget.

Er det normalt (at skrige så man føler at man er ved at få blæst hovedet af!)
Han er ved at få tænder. Kan det være derfor?
Han skal starte i dagpleje 1. feb og jeg frygter lidt at han skal passes op for ikke at skræmme de andre børn.

Har du nogle gode råd?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor