Sværere at få til at sove og spise

8. januar 2013

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Sværere at få til at sove og spise

Kære Helen, tusind tak for dine tidligere svar som har været en kæmpe hjælp for vores familie.

Vores dejlige lille pige er nu 11 uger og 4 dage og der har meldt sig lidt flere spørgsmål.
Vi fulgte dit råd og gav hende en flaske om aftenen, hun har fået 120 ml. som hun har spist hver aften, vi har justeret tidspunktet løbende, men er endt med kl. ca. 20. for da er hun så træt, at hun ikke kan mere. Det har gjort at vi i lang tid har haft en glad pige, der har sovet igennem hele natten fra ca. 21 til kl. ca. 6.30 nogen gange længere!

Hun har nu de sidste par uger siden før jul været svær at få til at tage flasken, hun har nogen aftener kun taget 60 ml. og det har krævet meget ”overtalelse”. Hun er også blevet sværere at putte om aftenen. Normalt faldt hun i søvn ved de sidste dråber af flasken, nu skal vi ind og gå rundt med hende i uldposen flere gange før hun sover. Hun er begyndt at sove meget uroligt og skal ammes flere gange i løbet af natten. Hvad kan have gjort denne forskel? Igår aftes spiste hun 110 ml. men vågnede alligevel kl. 1 og kl. 3 og så kl. 5 og ville have mad, men hun blev ved med at falde i søvn under amningen.

Hun er glad, opmærksom og pludrende i dagstimerne følger med i alt og griner meget. ...

Annonce

... Hun kan være lidt utilfreds i eftermiddags/ aftentimerne, fordi hun er meget svær at få til at sove den sene eftermiddagslur kl. 17.00, men ellers er hun generelt en meget nem og glad baby.

Det er denne dagsplan jeg forsøger at ”arbejde” efter, men det er sjældent den kører helt efter planen. Den er baseret på hvad jeg har fornemmet, at hun har brug for og dit råd om, at hun ikke må være vågen for længe af gangen. Jeg vil gerne vide, hvor meget jeg skal gøre for at holde planen, skal jeg f.eks. vække hende om morgenen eller om eftermiddagen, hvis hun gerne vil sove længere? Eller er det helt tosset?

6.30 Vågne
Ammes i sengen
Ren ble/tøj på
Lege, hygge
Ammes
7.30 Sove morgenlur i uldpose i halvmørkt køligt rum

9.00 Vågne
Ammes
Lege, hygge
Ren ble
Ammes
12.00Sove i barnevogn udenfor/ i uldpose i halvmørkt køligt rum

15.00Vågne
Ammes
Ren ble
Lege, hygge
Ammes
17.00Sove i uldposen i halvmørkt køligt rum

18.00Vågne
Ren ble
Lege, bad 1-2 gange pr. uge
19.00Ammes
Putteritual
20.00Ren ble/nattøj
120ml. i flaske
Puttes i uldpose i halvmørkt køligt rum
Bæres op i vuggen i uldposen, når vi selv går i seng, hun sover i uldposen om natten.

På forhånd tusind tak dit svar.

Venlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os