Brev:
Tigerspring 8 uger
4. januar 2013
Alder:
2 mdr.
Tigerspring 8 uger
Kære Helen
Jeg skriver lige til dig så hurtigt igen. Tak for dit svar omkring rytme for 2 mdr.s barn. Lige nu er Frida formentlig i gang med sit 8 ugers spring - håber jeg.
Hun er en forholdsvis stor baby 6.3 kg ved 8 uger (vejede 3,9 ved fødslen), så jeg har været vant til at lægge hende til ofte og at hun ofte skulle have mad af begge bryster i en vågen periode. I dag og i går værger hun sig ved brystet ved at blive hysterisk. Jeg kan også mærke, at jeg er i den cyklus, hvor jeg skulle have haft menstruation, så mælken smager sikkert også anerledes. Hun spiser fint, når hun lige er vågnet, men er utrolig svær at få til at tage det andet bryst før hun skal sove igen, hvilket gør at hun vågner ret hurtigt efter, at hun er lagt.
Hun bliver også overtræt ret hurtigt og arme og ben kører rundt samtidig med at hun græder lidt, hvilket dog bliver bedre hvis jeg går rundt med hende.
Vi har haft en baby, der næsten ikke græder, så det kan sagtens være at vi overreager på fx trætheds gråd.
Mht. nye færdigheder kan jeg fastholde hendes blik i meget lang tid, og hun smiler og griner til mig. Der er også mange nye lyde, og det kræver jo også sit at forstå, hvad hun egentlig vil...
Jeg kan ikke se at hun har ondt nogle steder og hun har ikke feber. Men i går og i dag har vi gået fra grin og hygge det ene øjeblik til hvin og gråd det næste...
Mit spørgsmål går vel egentlig på om det er normale tegn for et tigerspring eller om du vurderer det kan være noget andet? Og hvor lang tid tager et sådant at komme igennem:)
Kærlig hilsen
Mia