Tigerspring 8 uger

4. januar 2013

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Tigerspring 8 uger

Kære Helen

Jeg skriver lige til dig så hurtigt igen. Tak for dit svar omkring rytme for 2 mdr.s barn. Lige nu er Frida formentlig i gang med sit 8 ugers spring - håber jeg.

Hun er en forholdsvis stor baby 6.3 kg ved 8 uger (vejede 3,9 ved fødslen), så jeg har været vant til at lægge hende til ofte og at hun ofte skulle have mad af begge bryster i en vågen periode. I dag og i går værger hun sig ved brystet ved at blive hysterisk. Jeg kan også mærke, at jeg er i den cyklus, hvor jeg skulle have haft menstruation, så mælken smager sikkert også anerledes. Hun spiser fint, når hun lige er vågnet, men er utrolig svær at få til at tage det andet bryst før hun skal sove igen, hvilket gør at hun vågner ret hurtigt efter, at hun er lagt.

Hun bliver også overtræt ret hurtigt ...

Annonce

... og arme og ben kører rundt samtidig med at hun græder lidt, hvilket dog bliver bedre hvis jeg går rundt med hende.

Vi har haft en baby, der næsten ikke græder, så det kan sagtens være at vi overreager på fx trætheds gråd.

Mht. nye færdigheder kan jeg fastholde hendes blik i meget lang tid, og hun smiler og griner til mig. Der er også mange nye lyde, og det kræver jo også sit at forstå, hvad hun egentlig vil...

Jeg kan ikke se at hun har ondt nogle steder og hun har ikke feber. Men i går og i dag har vi gået fra grin og hygge det ene øjeblik til hvin og gråd det næste...

Mit spørgsmål går vel egentlig på om det er normale tegn for et tigerspring eller om du vurderer det kan være noget andet? Og hvor lang tid tager et sådant at komme igennem:)

Kærlig hilsen
Mia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor