Brev:
Drikke af kop
11. december 2012
Alder:
9 mdr.
Drikke af kop
Hej Helen.
Vores datter er snart 10 måneder nu. Hun stortrives, "snakker", kravler, rejser sig op af alt og øver sig på at gå.
Hun har siden hun var 4 måneder fået skemad og vand af kop.
Eller, vi har forsøgt at give hende vand af kop, men hun kan simpelthen ikke finde ud af at drikke.
Uanset hvor lille en kop hun har fået, så kan hun ikke finde ud af det.
Hun får det galt i halsen, så hun nærmest er ved at drukne i det. Vi har forsøgt os med, at hun kun fik små nip, men også at hun selv måtte styre hvor meget hun tager ind.
Men som nævnt, enten kløjs hun i det, eller også render det bare ud af munden på hende igen.
Jeg har helt bevidst ikke ladet hende få en tudkop, da jeg har læst, at dette ikke var godt for børn.
Men for en måned siden ca. "overgav" jeg mig, og købte en tudkop som hun drikker af i løbet af dagen, da jeg er bekymret for, at hun ikke får væske nok. Og den kan hun godt finde ud af, og holder den selv når hun drikker. Forsøger stadig med vand af kop til måltiderne, men hun forstår det slet ikke.
Er der et trick til hvordan vi får hende til at drikke af en kop, uden hun drukner i det?
Venlig hilsen
Winnie