Drikke af kop

11. december 2012

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Drikke af kop

Hej Helen.

Vores datter er snart 10 måneder nu. Hun stortrives, "snakker", kravler, rejser sig op af alt og øver sig på at gå.

Hun har siden hun var 4 måneder fået skemad og vand af kop.
Eller, vi har forsøgt at give hende vand af kop, men hun kan simpelthen ikke finde ud af at drikke.

Uanset hvor lille en kop hun har fået, så kan hun ikke finde ud af det.
Hun får det galt i halsen, så hun nærmest er ved at drukne i det. Vi har forsøgt os med, at hun kun fik små nip, men også at hun selv måtte styre hvor meget hun tager ind.

Men som nævnt, enten kløjs hun i ...

Annonce

... det, eller også render det bare ud af munden på hende igen.

Jeg har helt bevidst ikke ladet hende få en tudkop, da jeg har læst, at dette ikke var godt for børn.
Men for en måned siden ca. "overgav" jeg mig, og købte en tudkop som hun drikker af i løbet af dagen, da jeg er bekymret for, at hun ikke får væske nok. Og den kan hun godt finde ud af, og holder den selv når hun drikker. Forsøger stadig med vand af kop til måltiderne, men hun forstår det slet ikke.

Er der et trick til hvordan vi får hende til at drikke af en kop, uden hun drukner i det?

Venlig hilsen
Winnie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder