Brev:
Vedr. tandbørstning
3. december 2012
Alder:
8 mdr.
Vedr. tandbørstning
Kære Helen,
Vores lille dreng på snart 9 måneder er ikke altid lige begejstret for at få børstet tænder. Han har allerede 7 fine tænder og det er jo vigtigt at få dem børstet. Nogle gange kan vi lege os til et acceptabelt resultat med hjælp af spejl, sang og andet sjov og ballade (han har blandt andet sin egen børste at lege med, mens vi prøver at få bisserne rene med en anden), men andre gange vil han simpelthen ikke.
Jeg har fået at vide, at hvis ikke han vil, så må vi "bare gøre det" om så det er med føregreb, for det er bedre, at han får børstet tænder (selvom det er med tvang) end at han skal skal holdes fast i tandlægestolen. Man skulle naturligvis anderkende hans modvilje og følelser imend, og sige "jeg kan godt forstå du ikke har lyst, men du er nødt til at få børstet tænder" etc.
Jeg vil dog gerne høre, om du har nogle gode råd til, hvordan vi bør gribe det an?
Venlig hilsen
Stine