Brev:
1 lur i vuggestue, men 2 derhjemme? Og lære at drikke og spise selv?
17. november 2012
Alder:
11 mdr.
Hej Helen,
Det går super godt i Victors vuggestue :) Han står op ca kl 7-7.30 og bliver først lagt til lur efter frokost ved 11.30 tiden og sover så 2-3 timer frem dernede. Han bliver lagt i seng igen ved 19.30-20.00 tiden :)
Men herhjemme har han ofte brug for 2 lure og de er slet ikke så lange som i vuggestuen. Ved godt at han dernede bliver ekstra træt og derfor nok sover længere, men burde han så ikke også ku nøjes med en enkelt lur herhjemme? Her sker der jo knapt så meget :)
Og mit tillægsspørgsmål :) Victor kan ikke selv drikke af kop eller spise med ske selv. Han vil helst spise med fingrene, og er ikke altid meget for at man hjælper ham med at putte mad på en gaffel, så han selv kan tage den i munden. Men hvornår "bør" de kunne drikke selv og spise med ske ? I vuggestuen hjælper de ham selvfølgelig, men alle de andre børn som er ca fra 14-15 mdr og op de gør det selv og har lagt mærke til at pædagogerne stiller et glas mælk foran ham og han ved ik rigtig hvad han skal gøre med det. Hvordan øver vi bedst det med at drikke selv (uden håndtag, det har de nemlig ik i vuggestuen) og med at spise med ske selv ?
Med venlig hilsen
Victors mor :)