Brev:
Vil ikke trille
25. oktober 2012
Alder:
6 mdr.
Vil ikke trille
Hej Helen,
Jeg skriver til dig vedr. min søn på knap 6 måneder (født lidt mere end tre uger før termin). Han er en glad og veltilpas dreng, pludrer meget og er rigtig god finmotorisk. Dog kniber det lidt med det grovmotoriske… Han vil meget nødigt ligge på maven og brokker sig stort set uafbrudt, når han ligger der. Vi har lige fra starten lagt ham en del på maven – og når så brokkeriet blev for slemt, har vi vendt ham om. Så det bliver ofte nogle ret korte perioder. Sådan er det stadig. Han kan nu holde sig oppe på strakte arme og lege lidt, mens han ligger på maven.
Problemet er dog, at han ikke triller/ruller – hverken den ene eller den anden vej. Når han ligger på ryggen og leger med sine tæer, triller han altid om på siden, men han når så ikke længere. Er det manglende trilleri noget, der skal bekymre os? Og hvad gør vi for at få ham til at trille og i det hele taget bevæge sig mere rundt, når han ligger og leger? Vi triller ham ofte frem og tilbage for at øve trille-bevægelsen, og jeg lægger altid noget legetøj sammen med ham på legetæppet, så han har noget at række ud efter. Jeg træner ham også i at ligge på maven på en stor fitnessbold.
Desuden er vi til babysvømning ca. hver anden uge. Det er vores indtryk, at han er en stærk dreng, så det undrer os lidt, at der ikke ”sker mere,” når han ligger selv…
Mange hilsner R.