Vil ikke trille

25. oktober 2012

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Vil ikke trille

Hej Helen,

Jeg skriver til dig vedr. min søn på knap 6 måneder (født lidt mere end tre uger før termin). Han er en glad og veltilpas dreng, pludrer meget og er rigtig god finmotorisk. Dog kniber det lidt med det grovmotoriske… Han vil meget nødigt ligge på maven og brokker sig stort set uafbrudt, når han ligger der. Vi har lige fra starten lagt ham en del på maven – og når så brokkeriet blev for slemt, har vi vendt ham om. Så det bliver ofte nogle ret korte perioder. Sådan er det stadig. Han kan nu holde sig oppe på strakte arme og lege lidt, mens han ligger på maven.

Problemet er dog, at han ikke triller/ruller – hverken den ene eller den anden vej. Når han ligger ...

Annonce

... på ryggen og leger med sine tæer, triller han altid om på siden, men han når så ikke længere. Er det manglende trilleri noget, der skal bekymre os? Og hvad gør vi for at få ham til at trille og i det hele taget bevæge sig mere rundt, når han ligger og leger? Vi triller ham ofte frem og tilbage for at øve trille-bevægelsen, og jeg lægger altid noget legetøj sammen med ham på legetæppet, så han har noget at række ud efter. Jeg træner ham også i at ligge på maven på en stor fitnessbold.

Desuden er vi til babysvømning ca. hver anden uge. Det er vores indtryk, at han er en stærk dreng, så det undrer os lidt, at der ikke ”sker mere,” når han ligger selv…

Mange hilsner R.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig