Brev:
FLADT baghoved, ikke skævt
14. oktober 2012
Alder:
4 mdr.
FLADT baghoved, ikke skævt
Hej Helen
Som du kan se, skriver jeg fladt med stort, da det er det problem vi har. Vores dreng på 18 uger har et fladt baghoved. Han har fået en lille bue fra nakken, så det er blevet lidt bedre, men han har stadig et meget flad stykke, det går faktisk indad, sådan lige inden rundingen op oven op hoved.
Jeg kan kun finde noget om babyer der har skævt baghoved, men det har vores dreng jo ikke, så det med at han skal skifte side, duer jo ikke her. Han sover med hoved til den ene eller anden side, og han har også en hjertepude. Den tør jeg dog ikke lade ham sove med, da man jo får at vide at de ikke må sove med hovedpude. De sidste 14 dage har han været forkølet, så der har hans hovedgære været hævet, så der har han heller ikke brugt den.
Hvad kan vi gøre, eller kan vi overhoved gøre noget når han er over 4 måneder?
Jeg har hørt noget om en hjelm de kan få på, er det noget du kender til? Vi ligger ham også på maven og siden, men han vil ikke ligge der så længe, og her mens han har været syg, vil han slet ikke.
Venlig hilsen
Mette