Brev:
Forskellige problemer
14. oktober 2012
Alder:
6 mdr.
Forskellige problemer
Kære Helen.
Vores søn som fylder 6 mdr d. 20/10-12 er begyndt at vågne om natten.
Han har aldrig sovet godt om dagen - max 2 x 1 time, og vi har derfor i en lang periode kunne putte ham til natten ved 19 tiden (efter bad, sang og flaske). Nu er han så - indenfor den sidste uge-, begyndt enten at vågne efter 2-3 timer og være klar på leg og ville op - ELLER, at vågne omkring kl 4.30-5.30 om morgenen og ligeledes ville op og lege. Vi har prøvet meget forskelligt for at få ham til at sove videre, men han griner bare og fægter med arme og ben.
Han har netop fået 2 tænder i underkæben.
Hvad kan vi gøre? Han har tidligere (for 1 uge siden), sovet fra ca kl 19-06.30 med 2 flasker om natten.
Et andet problem vi har er maden. Han bliver jo 6 mdr nu her, og skulle gerne igang med skemad. Vi har været igang med smagsprøver på grød og grøntsager fra han var 4 mdr, men det fungerer overhovedet IKKE. Nogle få dage kan godt spise en halv/hel dl om morgenen, men 8 ud af 10 gange tager han 1-2 smagsprøver og snerper så læberne helt sammen og vender hovedet væk. (jeg har forsøgt at smage på hans mad, og det smager ganske fint og lidt sødt).
Han åbner heller ikke selv munden for skeen, men skal lokkes eller snydes til det - fx ved at få ham til at grine. Det genere mig meget, at han ikke vil spise.
Jeg er ikke nervøs for at hans tungebånd er for kort, for han sutter fint på sin sut og tager flasken godt - OG han har jo også spist noget grød indimellem.
Hvad kan vi gøre her?
- er quiñoa grød farligt? Noget med nogle pesticider??
Sidst med ikke mindst, så er jeg i tvivl om hvad han skal have på af tøj nu hvor det er køligere. Jeg er selv meget varm, og har derfor svært ved at finde ud af om han har for lidt eller meget (oftest for lidt) tøj på. Jeg mærker ham i nakken, og den er lun og tilpas.
Som oftest har han en uld/bomuld undertrøje inderst og en bomuld body ovenpå, med et par lange bomulds bukser (ikke strømpebukser), samt uldstrømper og evt hjemmesko (også uld). (uld hue udenfor).
Men hvad skal han have på når han sover udenfor i barnevognen? Og skal han have mere på når han sidder op i vognen eller i klapvognen? Hvornår bruger man køredragt eller flyverdragt? Vi har en voksi med vinterdyne. Ville den være god nu?
Ang udvikling. Han er MEGET fremme i skoene. Kravler næsten og sidder selv. Hvilket legetøj/ lege kan jeg bruge for at udfordre ham mentalt på nuværende tidspunkt? (jeg har "leg med din baby", men det er ikke sjovt nok for ham).
Han er en meget temperamentsfuld dreng, og jeg synes han pjevser/græder meget mere end de andre børn i mødregruppen. Det gør mig ked af det, da jeg føler mig som en dårlig mor forsiden ikke hviler i sig selv.
Håber du kan finde hovede og hale i brevet - beklager evt stave/slåfejl, men når ikke at rette dem, da der er madkrise hos baby :)
Kh E' mor og far