Brev:
Klar til skolestart
1. oktober 2012
Alder:
4 år, 9 mdr.
Klar til skolestart
Hej Helen!
Om en måneds tid bliver min dreng, der fylder fem til december, inviteret til indskrivning på hans kommende skole. Det er en skole, der gør meget ud af indskrivningen, det er meget højtideligt osv...
Efter kalenderen skal min søn altså indskrives nu og starte i skole til sommer. Dem han leger med omme i børnehaven skal også starte (bare på andre skoler, da vi har valgt en privat skole). Min søn er godt med fagligt, motorisk og socialt. Han er noget genert af natur (i større forsamlinger og nye steder, ellers ikke), men han er MEGET lille af sin alder. Han ligner absolut ikke en, der skal starte i skole til sommer, og at han så samtidig er fra december gør det jo heller ikke bedre....
Hvor stor betydning har den fysiske størrelse for skolestart? Ønsker kun at tage ham med til indskrivning, hvis vi virkelig regner med, at han skal starte til sommer....
Med venlig hilsen
MTF