Brev:
Dagpleje barn
30. september 2012
Alder:
2 år
Dagpleje barn
Hej Helen
Jeg har haft glæde af dine svar en del gange, altid rart at få respons på ens tanker.
Jeg har en datter på nu 2 år som går i dagpleje. Hun er af en lille årgang, og de veninder som hun legede med hver dag i dagplejen startede i børnehave for et par mdr siden og tre nye børn som endnu ikke er 1 år startede hos dagplejemoren. Jeg som mor savner hun har nogle i hverdagen at lege med tilsvarende hendes alder og overvejer at flytte hende.
Hun er glad for dagplejemoren, men hverdag har hun et par timer hvor hun er alene med dagplejemoren fordi de små er blevet hentet hjem.
Bliver hun stimuleret nok, er hverdagen for kedelig for hende, var det ikke "sundere" for hende at lege med nogle på alder med hende selv.... spørgsmålene er mange.
Hun er også i en alder nu hvor der sker meget, selvstændigsalderen begynder at vise sig og hun har svært ved at dele, så tit når de andre børn nærmere sig det legetøj min datter leger med udbryder hun mit mit. Hun er vendt meget, hvor før vente hun gerne for der var det de stor piger som bestemte og nu er rollen vendt, hvor hun finder ud af at hun kan bestemme over de små. Jeg er selvfølgelig nervøs for og ønsker ikke hun skal blive en bestemmende pige, som nyder at kunne styre de andre for nu er hun den store. Derfor tænker jeg om det ikke er bedre hun leger med nogle på alder med hende selv og derved kan få lidt konkurrence??
Jeg glæder mig til at læse dit svar :-)
På forhånd mange tak for hjælpen.
Mor :-)