Hygge med mor uden pylren

17. september 2012

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Hygge med mor uden pylren

Kære Helen.

Så skriver jeg til dig igen. Min datter er nu næsten 14 måneder og har gået i vuggestue i 3 måneder, hvilket går rigtig godt. De fortæller at hun er nem og tålmodig og leger fint selv og går godt i spænd med de andre. Hun sover dog kun ca 1 time dernede, men sover mellem 11 og 12 timer om natten. I weekenden sover kun for det meste 2 x 1 time eller 1 x 2 timer hvis vi er heldige... prøver at den ene lur skal vare halvanden time, men det er sjældent muligt, selvom vi går tur med barnevogn osv.

Mit problem er at lige så snart hun bliver hentet et hun virkelig glad for at se mig men der går ikke længe før hun bliver mega pyldret og vil ingenting, har tænkt hun måske er ...

Annonce

... træt, men det samme sker hvis hun leger fint med far og jeg så kommer hjem, så ødelægges hyggen. Hun vil kun være hos mig, men gider ikke bare sidde stille eller lege, hun vil bare have at jeg skal gå rundt med hende på armen og se på ting eller åbne akabe osv. Hvis jeg prøver at vi sammen kan åbne skabe siddende så bliver hun helt hysterisk og kaster sig bagud og slår hovedet i jorden. Det er ikke sådan hele tiden, men det sker stort set hver dag nogle gange. Og sådan er hun ikke hvis jeg ikke er hjemme

Hvad gør jeg galt?? Det skal nævnes at jeg prøver at trøste, aflede vugge synge osv men efter lidt tid bliver jeg irriteret, kan det være derfor?

Med venlig hilsen
lyseslukkeren

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

Annonce

Viden om børn:

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte