Sej 2 årig

12. september 2012

Kategori:
Alder:
2 år

Sej 2 årig

Hej Helen

Vi er igennem en lidt sej periode med vores snart 2 årig søn og nogen gange bliver vi helt nervøse for om det er normalt.

Vores søn er normalt en meget glad og venlig lille fyr men her på det sidste er hans humør ændret brat, han bliver vred over ingen ting hvis han feks. taber sin agurk skive på gulvet råber han og græder og det hele ramler. Hvis vi ikke lige forstår hvad han vil bliver han rigtig vred og frustret. Han er ellers ret god til at sige mange ting og er begyndt at sige sætninger som sover du, her mor, traktor osv osv. Også om aften når han skal vaskes og have nattøj på skriger han nej nej og slår eller kradser når vi tager ham op. Han kan også finde på at kaste rundt med legetøjet og hvis vi fortæller ham at ...

Annonce

... det skal han holde op med, så gør han det bare igen og kan enda finde på at løfte en finger af os og sige nej....

Det er som en stor test han udsætter os for og som om han prøver vores grænser af.... Det er rigtig svær at finde en god og positiv måde især til sengetid at få afbrudt legen. Vi prøver at fortælle ham at det er forkert og at vi bliver kede af det og så kigger han os dybt i øjene og giver os et stort kys og aer os på kinden... som om han ved at det er forkert. Han trives ellers herhjemme og i dagplejen og spiser godt samt sover fra 18.30- 6.00. Vi har meget fokus på at vi ikke har for mange aktiviteter igang i løbet at ugen så han får lov at beabejde sine oplevelser.

Håber du kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Anne Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder