Brev:
Sej 2 årig
12. september 2012
Alder:
2 år
Sej 2 årig
Hej Helen
Vi er igennem en lidt sej periode med vores snart 2 årig søn og nogen gange bliver vi helt nervøse for om det er normalt.
Vores søn er normalt en meget glad og venlig lille fyr men her på det sidste er hans humør ændret brat, han bliver vred over ingen ting hvis han feks. taber sin agurk skive på gulvet råber han og græder og det hele ramler. Hvis vi ikke lige forstår hvad han vil bliver han rigtig vred og frustret. Han er ellers ret god til at sige mange ting og er begyndt at sige sætninger som sover du, her mor, traktor osv osv. Også om aften når han skal vaskes og have nattøj på skriger han nej nej og slår eller kradser når vi tager ham op. Han kan også finde på at kaste rundt med legetøjet og hvis vi fortæller ham at det skal han holde op med, så gør han det bare igen og kan enda finde på at løfte en finger af os og sige nej....
Det er som en stor test han udsætter os for og som om han prøver vores grænser af.... Det er rigtig svær at finde en god og positiv måde især til sengetid at få afbrudt legen. Vi prøver at fortælle ham at det er forkert og at vi bliver kede af det og så kigger han os dybt i øjene og giver os et stort kys og aer os på kinden... som om han ved at det er forkert. Han trives ellers herhjemme og i dagplejen og spiser godt samt sover fra 18.30- 6.00. Vi har meget fokus på at vi ikke har for mange aktiviteter igang i løbet at ugen så han får lov at beabejde sine oplevelser.
Håber du kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Anne Mette