Brev:
Kan ikke kende mit barn til tumlingemusik
3. september 2012
Alder:
12 mdr.
Kan ikke kende mit barn til tumlingemusik
Kære Helen,
Ja for en gangs skyld handler mit spørgsmål ikke om søvn ;-)
Og så måske alligevel lidt...
Min datter har altid været meget social og nysgerrig og aldrig været bange/ked i nye situationer og ude blandt andre børn. Men nu har hun pludselig været ked, utryg og slet ikke sig selv to fredage i træk - på hendes nye tumlinge-musikhold. Fra hun var 5 uger - 9 mdr gik vi til babymusik, hvilket var fantastisk for os begge. Hun nød det og var altid i hopla, uanset hvilke nye og underlige påfund læreren havde i ærmet.
Men efter 2 1/2 måneds ferie startede hun til musik igen - hvor vi slet slet ikke kunne kende hende. Hun græd, jamrede og klynkede og virkede nervøs og sårbar. Det skal lige siges, at det var hendes mormor, der var med hende første gang (for to uger siden) som hun ser 1-2 gange om ugen. Og anden gang (for en uge siden) var både hendes mormor og jeg med hende, men hun var blevet vaccineret et par timer inden. Så jeg ved ikke om de to ting kan være grund nok.
Men hun havde begge gange været glad og normal hele dagen inden musik. Og hun har ALDRIG opført sig sådan ellers (på nær når hun skal i seng og jeg ikke ligger ved siden af sengen, hehe).
Vi var ret chokerede og kunne virkelig ikke kende hende.
Der er een anden skriger på musikholdet. Måske sætter han noget igang hos hende?
Well, det jeg vil høre dig om, det er om du synes jeg skal holde en pause og prøve igen om nogle uger? Skal hun glemme de dårlige associationer eller skal hun bare vænne sig til igen at sidde i en rundkreds og kigge på 8 andre tumlinger og 8 forældre, der synger og laver fagter. Hun plejede at elske det, så jeg vil ikke bare opgive...
Hvad skal jeg gøre?
Den undrende mor