Flytter til USA

3. september 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Flytter til USA

Hej Helen

Vi flytter om 2 uger. Faktisk helt til USA. Det er planen, at vores søn på 2½ skal starte i vuggestue derovre til oktober. Hvordan anbefaler du, at vi griber det an? Skal det være med en indkøringsperiode på 14 dage a la, da han startede i vuggestue herhjemme i DK.
Det er kun min mand, der skal arbejde derovre. Jeg er på barsel med vores 2. søn på 4 måneder, så vi kan være meget fleksible med, hvor længe han skal være der af gangen. Nu kender jeg selvfølgelig ikke reglerne derovre, men håber da de er lige så fleksible som herhjemme :)

Vi har ikke talt ret meget med ham om flytningen. Vi har syntes, at han var for lille til rigtigt at forstå det. Han har oftest haft mest glæde, at få fortalt tingene dagen før. Fx hvis vi skulle på besøg hos bedsteforældre eller på udflugt eller lignende (dette er selvfølgelig noget større). Hvis han har fået det fortalt i godt tid (fx en uge før), er han blevet noget forvirret over, at der var ventetid. Men han bliver jo hele tiden ældre, og kan måske godt forstå det nu.

En anden ting. Vi har heller ikke gjort noget ud af at lære ham sproget. Men nu er jeg blevet i tvivl. Skal vi forsøge at lære ham nogle ord?
Han var lidt sent til at snakke. Der kom først rigtig gang i sproget, da han var 2 år. Nu går det dog ...

Annonce

... rigtig fint med lange sætninger og formuleringer, spørgsmål og eftertanker :)

Vi tager et lille album med billeder fra vuggestuen med derover. Og så får han selvfølgelig lidt yndlings legetøj og bøgerne med sine godnat historier med derover. Men har du nogle råd til hvordan man forbereder en lille dreng på 2½ på så store omvæltninger i hans liv?

Jeg må indrømme, at jeg kan har dårlig samvittighed over at tage ham ud af en vuggestue, som han er rigtig glad for og hvor han har det rigtig godt med mange af de andre børn. Og herefter påtvinge ham nye voksne, nye børn og et nyt sprog oveni. Er det bedre, han går hjemme sammen med mig og den lille, selvom det bliver meget på den lilles præmisser (han sover desværre ikke ret meget hverken dag eller nat - som jeg tidligere har skrevet til dig).

Vores søn er ret udadvendt og opsøgende. Vi har ligeledes haft en samtale med en af hans pædagoger, som også mener, han er meget imødekommende over for nye ting og også robust nok til at klare et skift. Men hun siger samtidig, at vi skal være opmærksomme på, at han ikke får et knæk.

Som bonus skal jeg måske nævne, at vi kommer hjem i første halvdel af 2013. Hvor han vil få et nyt skift til børnehave, da jeg skal starte på arbejde igen.

Venlig hilsen
En lidt bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!