Brev:
Pasning
22. august 2012
Alder:
8 mdr.
Pasning
Kære Helen
Vi har en skøn pige på næsten 9 måneder. Hun trives: smiler, klapper kage, vinker, rejser sig og kryber. Hun er jo lige midt i en fase, hvor det kan være svært med fremmede mennesker, men hun charmer stort, så længe hun er på min arm:-)
Nu ligger landet sådan, at jeg skal starte på en uddannelse, hvor jeg dog kun skal være væk hver fredag. Derfor har vi fundet en sød pige (20 år!), der skal komme og passe vores datter, de dage jeg skal på studiet. De har kun mødt hinanden en enkelt gang, hvor jeg var hjemme sammen med dem, og i dag har de været alene i 45 minutter. Vi har en aftale mere, inden det hele skal stå sin prøve, og jeg skal være væk i ca. 7 timer. Det gik dog ikke så glat i dag. Faktisk var vores datter ked af det, det meste af tiden. Det har slået mig noget ud. Det er klart at vi må bruge lidt længere tid på, at de to kan lære hinanden at kende: jeg vil forsøge at lave endnu en aftale, hvor jeg kan være hjemme sammen med dem, og måske kan far tage fri den første gang, jeg skal være afsted, og evt. kan de alle tre være sammen den dag. Heldigvis har vores barnepige ikke tabt modet!
I forhold til amning burde der ikke være problemer. Jeg ammer morgen, aften og sen aften, så vores datter er ikke vandt til at få mælk i løbet af dagen.
Jeg vil meget gerne høre dine tanker om det hele. Hvor meget kan den lille klare? En god fremgangsmåde?
Kærlig hilsen
En mor med seperationsangst