Pasning

22. august 2012

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Pasning

Kære Helen

Vi har en skøn pige på næsten 9 måneder. Hun trives: smiler, klapper kage, vinker, rejser sig og kryber. Hun er jo lige midt i en fase, hvor det kan være svært med fremmede mennesker, men hun charmer stort, så længe hun er på min arm:-)

Nu ligger landet sådan, at jeg skal starte på en uddannelse, hvor jeg dog kun skal være væk hver fredag. Derfor har vi fundet en sød pige (20 år!), der skal komme og passe vores datter, de dage jeg skal på studiet. De har kun mødt hinanden en enkelt gang, hvor jeg var hjemme sammen med dem, og i dag har de været alene i 45 minutter. Vi har en aftale mere, inden det hele skal stå sin prøve, og jeg skal være væk i ca. 7 timer. Det gik dog ikke så glat i dag. ...

Annonce

... Faktisk var vores datter ked af det, det meste af tiden. Det har slået mig noget ud. Det er klart at vi må bruge lidt længere tid på, at de to kan lære hinanden at kende: jeg vil forsøge at lave endnu en aftale, hvor jeg kan være hjemme sammen med dem, og måske kan far tage fri den første gang, jeg skal være afsted, og evt. kan de alle tre være sammen den dag. Heldigvis har vores barnepige ikke tabt modet!

I forhold til amning burde der ikke være problemer. Jeg ammer morgen, aften og sen aften, så vores datter er ikke vandt til at få mælk i løbet af dagen.

Jeg vil meget gerne høre dine tanker om det hele. Hvor meget kan den lille klare? En god fremgangsmåde?

Kærlig hilsen
En mor med seperationsangst

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!