Brev:
Sutter på sin tommelfinger - 2 mdr.
17. juli 2012
Alder:
2 mdr.
Sutter på sin tommelfinger - 2 mdr.
Hej Helen
Jeg synes, jeg har masse af spørgsmål, selvom jeg nu er andengangs mor, men trøster mig med, at børn jo er forskellige :)
Min lille søn på 2 måneder tager ikke sut. Vi har ellers prøvet en del gange og med forskellige sutter. Vi forsøgte faktisk allerede fra han var en uge gammel til omkring 6 uger. Herefter droppede vi det mere eller mindre, men har dog prøvet engang imellem bare for at se. Men den har ingen interesse. Hvis han er ked af det, og vi forsøger at give ham sutten, bliver han bare mere ked af det. Hvis han er glad skubber han bare sutten ud igen. Tror slet ikke, han kan finde ud af at tage fat i den.
Jeg har egentlig tænkt - fint nok. Der er også fordele ved ikke at bruge sut… Nu er sagen så, at han i løbet af de sidste par uger er begyndt at sutte rigtig meget på sine tommel- og pegefingre. De er nu lidt røde/hudløse. Han gør det primært, når han er ked af det, eller når han er ved at vågne op.
Jeg kan huske, at min ældste søn også suttede hænder og fingre, for at undersøge dem. Men jeg syntes mere, det var hele hånden. Og så synes jeg primært, det var i de vågne og glade timer.
Har min lille dreng brug for en sut? Er det et problem af han sutter tommelfinger, eller er det bare fordi, han undersøger verden? Og kan jeg smøre de røde fingere med noget? (han vil jo i så fald få det i munden også).
Hilsen
Mor for 2.gang