Sutter på sin tommelfinger - 2 mdr.

17. juli 2012

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Sutter på sin tommelfinger - 2 mdr.

Hej Helen

Jeg synes, jeg har masse af spørgsmål, selvom jeg nu er andengangs mor, men trøster mig med, at børn jo er forskellige :)

Min lille søn på 2 måneder tager ikke sut. Vi har ellers prøvet en del gange og med forskellige sutter. Vi forsøgte faktisk allerede fra han var en uge gammel til omkring 6 uger. Herefter droppede vi det mere eller mindre, men har dog prøvet engang imellem bare for at se. Men den har ingen interesse. Hvis han er ked af det, og vi forsøger at give ham sutten, bliver han bare mere ked af det. Hvis han er glad skubber han bare sutten ud igen. Tror slet ikke, han kan finde ud af at tage fat i den.

Jeg har egentlig tænkt - fint nok. Der er også ...

Annonce

... fordele ved ikke at bruge sut… Nu er sagen så, at han i løbet af de sidste par uger er begyndt at sutte rigtig meget på sine tommel- og pegefingre. De er nu lidt røde/hudløse. Han gør det primært, når han er ked af det, eller når han er ved at vågne op.

Jeg kan huske, at min ældste søn også suttede hænder og fingre, for at undersøge dem. Men jeg syntes mere, det var hele hånden. Og så synes jeg primært, det var i de vågne og glade timer.

Har min lille dreng brug for en sut? Er det et problem af han sutter tommelfinger, eller er det bare fordi, han undersøger verden? Og kan jeg smøre de røde fingere med noget? (han vil jo i så fald få det i munden også).

Hilsen
Mor for 2.gang

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet