Min dreng bliver hurtig ked

9. juli 2012

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Min dreng bliver hurtig ked

Kære Helen.

Jeg håber du kan hjælpe os en smule, for synes ikke jeg selv kan se en vej ud af dette.

Mikkel er 19 mdr og en dreng fuld fart. Han har desværre bare meget svært ved at takle et nej eller modgang.

Hvis han vil have os med hen at lege og vi lige er i gang med noget andet så får han afvide at det vil eller kan jeg ikke lige nu, men at han kan lege lidt selv. Han bliver så skrækkelig sur og ked af det og han er meget svær at aflede. Han kører sig selv op og løber efter mig hele tiden og græder bare. (det er ikke altid med tårer, men bare med lyd) Hvordan skal vi takle sådanne situationer, for det kan stå på længe, hvis vi ikke giver efter og følger med ham. Det samme gælder hvis der er noget han ikke må, så er det samme scenarie.

Vi har forsøgt at "ignorere" han - snakker selvfølgelig stadig med ham, men gør det jeg har gang i samtidig. Dette forstærker det bare og så kan det vare meget længe med ham om at falde ned. (oftest er det eneste ...

Annonce

... der virker, at sætte sig i sofaen med ham og se lidt tegnefilm) Det er ikke muligt at aflede ham med noget andet, det virker slet ikke.

Jeg har forsøgt at sætte mig ned og fortælle ham hvorfor jeg ikke kan eller vil lige nu, heller ingen effekt.

Går vi med ham, jamen så stopper han jo, men synes bare heller ikke det er vejen frem at give efter hver gang.

Føler virkelig vi har et barn der bare pylrer konstant - kan ikke huske én dag, hvor der ikke har være pyller eller gråd og gud hvor er det frustrerende.
Han er jo en super dejlig dreng og elsker ham helt op til skyerne, men det er bare så surt at det skal være på denne måde.

Jeg vil så gerne hjælpe ham, men aner ikke hvordan eller om jeg bare skal acceptere at sådan er han. Skal vi føje ham, eller skal vi holde fast i vores nej?

Han har altid været et barn der har grædt meget, så det kan også godt være at det bare er sådan, det er.

Håber at du kan hjælpe os på rette vej.

Venlig hilsen
Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin