Frygter vuggestuestart

30. juni 2012

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Frygter vuggestuestart

Hej Helen.

Nu nærmer tiden sig snart hvor min dreng skal starte i vuggestue, så jeg har brug for lidt hjælp til, hvordan jeg tackler det, da det fylder rigtig meget i mit hoved.

Han skal starte til august hvor han vil være 10 måneder. Jeg har ikke noget arbejde at komme tilbage til, så der er rigtig god tid til indkøring, hvilket er meget vigtig for mig, så vi kan tage det stille og roligt og i hans tempo.

Jeg har været væk fra ham et par gange 1½ times tid hvor han har været hjemme med sin far og så har min mor passet en enkel gang i et par timer og det var gået helt fint, for ham i hvert fald:) men ellers har vi ikke haft behovet, så har ikke set nogen grund til at få ham passet.

Han skal jo som sagt starte i vuggestue om lidt over 1 måned og jeg har det virkelig skidt med det. Jeg får kvalme og ondt i maven bare ved tanken og får faktisk helt tårer i øjnene over at skulle "efterlade" ham dernede. Min ...

Annonce

... frygt er at han er ked af det dernede og der ikke er tid til ham osv.

Han kan godt være en følsom dreng der bliver ked af det hvis der er nogle han ikke er helt tryg ved som snakker til ham osv, men det bliver bedre og bedre. Han bliver ammet og sover i vores seng om natten. Vi har prøvet nogle gange at han ligger i sin egen, men han bliver så ked af det, og det fungere fint for os allesammen. Så han er jo faktisk sammen med mig døgnet rundt.

Mit spørgsmål er hvordan bliver man klar? Jeg ved at alle mødre har svært ved at give slip på deres børn når de skal i vuggestue, men jeg har det virkelig skidt og hvis vi havde råd så havde jeg gået herhjemme med ham indtil han er 1½.

Er det en god ide at begynde at få ham passet lidt engang imellem for at han vænner sig til det, eller har det egentlig ikke nogen betydning?

Jeg håber at det er til at forstå og ikke er blevet for rodet:)

Mange hilsner
"pylremoren"

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger