Urolig under måltider og søvn

24. juni 2012

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Urolig under måltider og søvn

Hej Helen.

Min søn på 3 måneder (13.03.12) får flasker og spiser 5 måltider om dagen på mellem 150-200 ml. Han får mad hver 3-4 time i mellem kl. 3-4 til kl. 20. Han vejer 6 kg, og har fordoblet sin fødselsvægt - så han tager fint på. Han er glad og smilende, laver gode bleer og sover fra 20 til 3-4 og sover også nogle gode lure om dagen.

1. Han er tit urolig når han får mad. Nogle dage ligger han og stille og roligt i min arm og spiser og får to bøvsepauser. Men af og til bliver han sur og urolig. Han vrider sig som en orm og ligger uroligt med kroppen og hovedet. Det er tydeligt at han gerne vil have maden, men han drejer hovedet til siderne. Jeg prøver at holde ham fast og give ham tryghed, ved at give ham øjenkontakt og holder ham indtil mig. Jeg prøver at skifte stilling, så han både sidder mere op eller ligger lidt mere ned. Af og til hjælper det hvis vi holder en pause, fx med bleskift, snakker lidt eller lign., men sådan en omgang MME holder jo ikke længe, og vil jo ikke have at den bliver ...

Annonce

... dårlig. Har du nogen forklaring på hvorfor han bliver så urolig?

2. Som sagt sover han fra 20 til 3-4. Førhen vågnede han og blev ked af det fordi han var sulten, og fik så mad. Kl. 3-4 begynder han at mosle rundt i sengen. Hans øjne er helt lukket, så går ud fra at han stadig sover. Men han grynter og kaster hovedet skiftevis til siderne. Hvis man giver ham sutten falder han til ro, og er rolig i 10. minutter og så bliver hanurolig igen. Dette kan tage op til en time før han vågner ordentlig op, og nogen gange vækker jeg ham, for at jeg også skal ligge søvnløs i 1 time. Om jeg venter eller vækker ham, så får han er ble (han lugter af tis, og efter 7-8 timers søvn synes jeg at han skal have en ny). Så får han mad og bliver bøvset af. Når han kommer op i senge igen, bliver han urolig og sparker med benene. Når han falder i søvn igen, sover han en times tid, og begynder så at mosle rundt igen. Har du nogle forklaring på hvad der sker, siden han mosler rundt og hvad vi evt. kan gøre (anderledes)?

På forhånd tak.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Pudendusblokade ved fødsel

Pudendusblokade er en bedøvelse af skeden og mellemkødet, som kan gives til kvinder, der er i fødsel.

Blokaden lægges oppe i skeden i slutningen af presseperioden, og den modvirker den voldsomme udspilingsfornemmelse, man føler, lige før barnet bliver født. Desuden virker blokaden bedøvende på mellemkødet, hvis man skal syes lige efter fødslen.

Pudendusblokaden er for de fleste lidt ubehagelig at få lagt, og den kan dæmpe presseveerne, så man som kvinde ikke kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor