Smertetærskel

19. juni 2012

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Smertetærskel

Hej Helen.

Vores datter brokker sig, når hun ikke får det, som hun gerne vil have, når hun ikke synes hun får opmærksom, når hun er træt, når ting ikke lykkedes for hende. Hun græder ikke ofte og ikke meget eller længe ad gange.

Når hun løber på fortorv, grus, vej og falder på sine knæ og fødder, rejser hun sig op, måske siger hun "hov, børster sine hænder og løber videre.

Når hun falder ned fra noget (fx hendes tumledyrs elefant), så græder hun i ganske kort tid, men holder hurtigt op. Hun kravler tit op og falder kun sjældent ned.

Andre børn kan skubbe til hende, slå hende, rive hende i håret, og hun ...

Annonce

... fortrækker ikke en mine - eller giver igen af samme mønt.

De gange, hvor hun begynder at græde, kommer vi straks ilende, tager hende op, trøster hende, siger til hende, at vi godt kan forstå, at det ikke var rart at falde, og at vi godt kan forstå, at det gør ondt.

Vi er begyndt at blive bekymrede for, at hun måske har en unaturlig høj smertetærskel, fordi hun så sjældent græder når hun slår sig/bliver slået af andre børn, og fordi hun så hurtigt indstiller sin gråd.

Hun er kilden, hun kan lide at blive nusset og aet, hun kan mærke, når vi rører hendes hud med en fjer, eller puster lidt på hende.

Nogen råd?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina