Brev:
Mistrivsel eller udvikling?
4. juni 2012
Alder:
4 år, 7 mdr.
Mistrivsel eller udvikling?
Hej Helen!
Min ellers glade datter, har i løbet af den sidste månede ændret adfærd. Hun er meget pylret og virker som om hun ikke har noget overskud. Vi har lidt tolket det som træthed og el udviklings spring. Men de sidste par uger er hun begyndt ikke at ville sove og fortæller dagligt om episoder fra børnehaven, hvor de andre børn har kaldt hende ting, eller sagt at de ikke ville lege med hende, hvis de ikke fik det eller det, osv. Hun har endda fortalt at en af de andre piger fik hende til at holde om en glødende pind (der var og ingen brænd mærker).
Jeg har snakket med børnehaven og deres indtryk er at hun trives og er vellidt. Men har selvfølgelig lidt ekstra opmærksomme på hende. Men hvorfor fortæller hun mig så disse ting, det er oftes hvis hun får stillet krav at hun bryder sammen og så i forlængelse fortæller mig ting fra bh og så siger at hun ikke vil derhen. Hun er dog altid glad når vi afleverer hende og når vi henter hende. Sker der noget med hendes bevidsthed i denne alder, er det evt fantasi hun fortæller el overdrivelse? Vi er bekrymret for om hun bliver drillet el om hun selv ligger op til det, hun er ret gammelklog og regelret:0).
Håber du kan fortælle os lidt om udvikling i denne alder.
Med venlig hilsen
Lisa